Een paar dagen terug plaatste ik een filmpje van een vervelende verkoopster (klik). De situatie was voor sommige bezoekers herkenbaar en iedereen had eigenlijk wel wat te klagen over irritant winkelpersoneel. Het leek me daarom wel zo eerlijk om de andere kant van de medaille te laten zien, want winkelend publiek kan ook behoorlijk grof zijn.
Toen ik nog als kassameisje bij de Douglas werkte heb ik meerdere keren mijn dag laten verpesten door een boze klant. En niet alleen ik, ook mijn collegaatjes waren regelmatig aan 'de beurt'. Klanten waren soms zo onvriendelijk en veeleisend dat mijn collega's in tranen uitbarstten en door een andere collega overgenomen moesten worden. Gelukkig hadden we een pittige teamleidster die 100% achter haar team stond en die je na afloop even kwam vertellen dat je niet verdrietig moest zijn en dat de klant gewoon een onwijze *censuur* was. Het is echt fijn als iemand achter je staat in zo'n nare situatie.
dating profile advice for men
395″ />
Onderstaand filmpje kwam ik tegen op YouTube en ik word er gewoon bijna een beetje agressief van. Het is in scene gezet (de show heet 'what would you do?'), maar we weten allemaal dat er echt zulke mensen bestaan. Ik vraag me af of ik in zo'n situatie ook mijn mond had opengetrokken. Ik hoop van wel, maar zoiets weet je pas echt als het gebeurt, denk ik.
Verschrikkelijk, hoe de klanten het personeel behandelen! Alsof het slaven zijn. Echt belachelijk en zó onbeschoft! En de vrouwen die hun mond opentrekken: wat een heldinnen! Vooral die laatste, die gaat er echt op af. Geweldig.
De ABC show 'What would you do?' is trouwens echt een goede show die je na laat denken over je eigen normen en waarden. Trek je je mond open of loop je door? Als je 'what would you do' intikt in het zoekvakje op YouTube vind je heel veel afleveringen, het is echt de moeite waard om te kijken, trust me. Van sommige moest ik gewoon huilen. Ik kan heel slecht tegen onrecht.
Hebben jullie wel eens een brutale klant meegemaakt? En heb je wel eens je mond opengetrokken in een situatie zoals in het bovenstaande filmpje, dat je het dus opneemt voor het personeel?
Until next time,
Serena Verbon
zp8497586rq
Ik vind die laatste dame ook behoorlijk onfatsoenlijk, je nagels laten doen en iPod en zonnebril ophouden.
Zelf werk ik bij The Body Shop en ik heb zoveel vervelende klanten gehad, dat het me al bijna niks meer doet, treurig eigenlijk.
Ik werk in de supermarkt en vind mensen soms ernstig asociaal. Moeilijk doen en boos doen omdat ik legitimatie vraag, naar servicebalie stappen om 5 cent. Maar vooral oudere mensen. Er wordt vind ik al gedacht dat je dom bent wanneer je aan de kassa zit maar ik heb een keer gehad dat een stel 13 pakken melk had. 1 daarvan was los, de rest in een pak. Ik moest er maar 12 aanslaan van de vrouw en bij mijn kassa laten staan. Toen ik zei dat ik dit nu wel wilde doen maar niet altijd omdat het anders erg vol staat bij de kassa, zei ze dat het van mijn baas mocht en dat iemand het dan maar moest opruimen. Toen ik zei dat dit voor een keer goed was maar dat het voor ons gewoon vervelend is als iedereen dit zou doen, zei ze: er zijn wel ergere dingen in het leven. Toen zei ik dat ik dit wist. Zegt ze tegen mij: oh draai je ook al mee in het leven dan?! Toen werd ik boos en zei ik streng maar duidelijk dat ik al genoeg had meegemaakt. Toen was ze klaar met haar gezeur. Klanten in de rij vonden haar ook asociaal.
Ook veel klanten die bellen aan de kassa vind ik vervelend, of gewoon hun boodschappenlijstje naar me gooien en zeggen: weggooien!
beautygloss is gewoon beter.
Hoe oud ben jij, 5? Ik snap niet waarom je zulke kinderachtige reacties post en ik mag hopen dat je er tenminste van kan vliegen en vuurspuwen want voor de rest heeft noch Serena noch een beautylab lezeres noch Masha er iets aan. Ik durf zo te zeggen dat Masha niet erg blij zou zijn met jou als trouwe lezeres als ze ziet hoe kinds je reageert (:
Ga jij ook altijd de C&A binnen om ze daar te vertellen dat de H&M leuker is?
zeg heb jij niet wat beters te doen? Als je beautygloss beter vindt, dan ga je maar daar nutteloze comments achterlaten, ipv hier. Ik word hier echt een beetje moe van. Al dat gezeik over wie er beter is… NOU EN
Wat wil jij hiermee bereiken, want dat is voor mij onduidelijk? Als jij als fan beautygloss leuk vind, denk ik dat jij je reactie op de verkeerde blog plaatst
ja groot gelijk!
Sorry hoor maar dit is gewoon triest wat jij doet!
Kunnen de mensen die niks positiefs of constructiefs te zeggen hebben, gewoon zwijgen? Ik denk niet dat Serena, noch Mascha dit leuk vinden. En zichzelf respecterende lezeressen ook niet 🙂
Ik werk ik een supermarkt en mensen kunnen echt onbeleefd zijn. Bellen maar dan niet opletten als ik ze iets vraag ofzo…
Ik heb een keer gehad dat er een man aan mijn kassa kwam tijdens de gogo actie (c1000 idd). Actie liep t/m die dag en was op is op…. 5 minuten voor sluitingstijd komt dir man boodschappen doen voor de goude gogo, die je kon krijgen bij 50 euro zan boodschappen. Maar… Je raad het al… Die waren allang op… Nou woendend dat die man werd! Begon tegen me te schreeuwen dat ik maar moest zorgen dat er eentje kwam. Desnoods uit een ander filiaal. 5 minuten voor sluitingstijd. Wat? Moet ik ze toveren? Dus ik rustig uitleggen dat de actie op is op was. Nou toen werd ie nog bozer! Begon te schreeuwen dat hij de manager wilde spreken. Toen kwam de hoofdcassiere en die zei”Prima, dan komt u morgen maar terug”. Nog bozer… Heel verhaal dat hij zo niet behandelt dient te worden en dat hij nooit meer terugkomt naar “die klotr winkel”. Pffff week later zag ik hem gewoon weer lopen. Sommige mensen… Werd er bang van.
Ik heb zelf ook vervelende klanten meegemaakt toen ik nog bij het kruidvat werkte. ik weet nog wel dat we een actie hadden dat je bij een bepaald produt van een bepaald merk het 2e of zelfs 3e product van hetzelfde gratis of voor de helft van de prijs erbij kreeg. stond ook duidelijk een bordje bij de artikelen en voor welke merken dit gelde. alleen het was elke dag wel een aantal keer raak dat mensen niet goed hadden gelezen en dachten dat ze bij een ander product van het vak de actie ook gelde. en ik legde gewoon vriendelijk uit dat het alleen voor de genoemde producten op het bordje stond gelde. en er zat 1 klant bij, die werd helemaal boos en zei zo van: wat is dit voor slechte service, waar slaat het op dat ik dit niet gratis krijg! je zorgt maar dat je iets gaat regelen met je baas. waarop ik normaal zei: sorry mevrouw dit kan helaas niet, u kunt wel een ander product pakken wat wel voor deze actie geld. waarop mevrouw zei: flikker toch op, denk je dat ik dit pik, laat maar ik hoef al niets meer. waarna ze al dr artikelen neergooide en boos wegliep.. echt ik kon wel janken op dat moment, er stond een mega lange rij en ik kon ook nog eens iemand er bij halen om alle andere artikelen van de kassa weg te halen (ik werkte er nog maar net anderhalve week dus wist nog niet hoe dit werkte) pff wat ben ik blij dat ik er niet meer werk, heb het 4 maandjes volgehouden maar ben blij dat ik er weg ben.
O ja nog iets vergeten erbij te zetten 😛
ik zelf heb discalculie (dus in plaats van met letters heb ik moeite met cijfertjes en rekenen, ik lees soms iets heel anders wat er werkelijk staat en dan krijg je verkeerde antwoorden..) en ik merkte steeds meer dat ik er last van had, als ik geld terug moest geven en moest terug tellen bijv. daar had ik soms ontzettend moeite mee. en de meeste mensen hadden er wel begrip voor als ik vertelde over me discalculie en me zelfs hielpen met het terugtellen van geld echt super lief :), maar er waren ook mensen bij die het totaal niet begrepen.. dan was ik gewoon te dom volgens hun als ik niet een kan rekenen.. of opmerkingen als: schiet eens op, jij kan echt niet tellen!
dat raakte me wel.. ik hield me altijd groot maar eenmaal thuis moest ik soms echt huilen. zo erg als mensen elkaar zo behandelen, respecteer elkaar!
ik werk in de kantine bij ons op school, gewoon op de onderbouw locatie. Dan krijg je weleens ‘He K***** hoer waar blijft mn tosti! van iemand van 13 (!!!) naar je hoofd gesmeten. Dan denk ik echt, hoe zielig kan je zijn? De tosti’s zijn nog niet klaar of wil je liever een koude dan even 5 minuutjes wachten? Maar ze schelden ook gewoon als je eerst iemand anders helpt in plaats van meteen naar diegene toe gaan. Degene die bij ons de kantine leid heeft de kantine al weleens dicht gegooid omdat hij het te grof vond worden. Sommige kinderen bij ons op school hebben echt geen respect voor de mensen die iets voor je doen (leraren, conciërge en ook naar andere leerlingen toe)
oh, wat een erg mens zeg! ik ben gelijk op youtube gaan kijken en zag hoe ze zwervers sloegen. en ik werd echt zoo boos vanbinnen gewoon niet normaal.
Oh, ik ben brutaal genoeg om er iets van te zeggen. Ik laat mezelf en niemand niet afkatten door zo’n persoon. Op het werk heb ik al vaak op het kantoor gezeten voor een gesprek omdat ik juist er iets van zeg. Vanuit het werk moet ik gewoon mijn mond houden, want de gast(geen klant) is koning. Nou, niet in mijn wereld als ze zo brutaal zijn. Je wilt niet weten hoeveel mensen bij ons over de vloer komen die respectloos met andere omgaan. Ik heb ooit iemand gehad die een hoer zocht. Zo bracht de man het niet maar hij vroeg ik met hem wilde ‘chillen’ na het werk. Hij zei dat ik er wel geld voor kreeg, en niet met hem wilde, hij wel een andere vriend had waarmee ik het kon doen. En als ik het lekker vond dan kon hij mij wel verder helpen in die wereld, maar dan wel in zuid-amerika.
Ik werk in een restaurant en ik heb nog niet heel vaak onbeleefde klanten meegemaakt, maar dit weekend was er wel iemand nogal irritant, hij floot als hij nog een keer iets wilde bestellen en keek er ook nog heel chagrijnig bij, is wel een soort van vaste klant, maar geen aardige man :s
Ik werkte vroeger in Knokke in een kledingzaak, waar sowieso al veel ‘chiquere’ mensen komen die vaak enkel Frans spreken… of mensen die het ‘chique’ vinden om Frans te spreken.
Ik was voor een Franssprekende vrouw vanalles aan het uizoeken: maatje kleiner, maatje groter, ander stofje, bijhorende schoenen… en toen ineens riep ze in het plat (zwaar dialect!) Antwerps iets naar haar man. I mean… Waarom? Voor mij geen issue, ik ben meertalig, maar als het gewoon in het Nederlands kan, waarom zou je dan de verkoopster testen in het Frans?
Ik heb ook in drie winkels in Knokke gewerkt en ik leef met je mee! Ik snap exact wat je bedoelt… Ik had ook eens dat ze naar mij kwamen (in de Ben&Jerry’s): “Est-ce que vous avez un… euhmmm… un….” (tegen vriend: “een aansteker, hoe zeg je dat weer in het Frans?”)
Of je doet dan een hele lange en moeilijke uitleg over de stoffen en kwaliteit e.d. in je beste Frans, hoor je ze even later Nederlands tegen elkaar praten…
Ik ben zo vaak uitgescholden geweest… Soms stonden de tranen ook in mijn ogen. Ik heb echt té veel voorbeelden om op te noemen. Maar je moet je er uiteindelijk kunnen overzetten. Dit is ook de reden dat ik mijn huidige werk (in een fabriek) véél leuker vind.
Ik heb ook eens iets meegemaakt, maar het was in een restaurant en niet in een winkel.
Mijn ouders waren 20 jaar getrouwd, dus gingen we uiteten in een restaurant waar we wel vaker komen en het personeel dus ook een beetje kennen.
Het was boven verwachting druk die avond en er was ook nog een serveerster en een kok uitgevallen. Er werkte die avond dus nog 1 ervaren serveerster en 1 onervaren meisje. Doordat er zo weinig personeel was duurde het wat langer allemaal, begrijpelijk toch?
Mensen aan een tafel naast ons hebben hun hele bordje leeggegeten en toen ze klaar waren begonnen ze te klagen dat alles te lang duurde, koud was, niet lekker enz. Nou, dan eet je het niet op maar klaag je meteen denk ik dan. Ze hadden met 6 gegeten en zijn voor 20 euro weggegaan omdat ze weigerden meer te betalen. Ik vond het ronduit schandalig en kon het toen dan ook niet laten om er wat van te zeggen. Onervaren serveerster was natuurlijk ook nog de serveerster van die tafel. t arme meiske heeft later nog heel hard staan huilen, echt heel zielig.
Oeehh, vervelende klanten!
Heb er een hekel aan. Ik snap níet hoe de mens van tegenwoordig zo onrespectvol kan reageren.
Ik werk ook bij Douglas en daar komen nogal wat onbeschofte mensen..
“Doe er wel even wat proefjes bij”
“Oh, maar 1 geurtje??”
Of als ik een kado inpak en nog niet eens klaar ben “Je moet het wel mooi maken. Er moeten wel slingers omheen”.
Ik vind het af en toe best lastig.. Ik vind dat je tot op zekere hoogte netjes moet blijven omdat je voor het bedrijf staat. Maar sommige mensen gaan we gewoon echt te ver, en kun je best wat harder aanpakken.
Klant is koning vind ik daarom écht niet altijd van toepassing! Ik ben geen stuk vuil.
Ik werk ook sinds een maand of 2 bij Douglas en het valt me inderdaad op hoe vreselijk hebberig en aso mensen kunnen zijn. Iedere keer weer vragen om proefjes, zelfs als ze al een merk tas of een hele berg aan proefjes hebben gekregen. Of ontevreden zijn met wat voor proefjes ze hebben gekregen en vragen om andere. Ben blij met wat je krijgt denk ik dan, je krijgt al wat voor niks ga dan niet nog eisen stellen ook.
Ik snap niet zo goed dat er zoveel mensen zeuren over dat “dit ook al op Beautygloss is geweest”… Ja, de artikelen lijken op elkaar maar persoonlijk vind ik dat het op twee totaal andere manieren behandeld wordt en Serena plakt er gewoon 2 leuke filmpjes aan vast die ze heeft gezien en baseert daar haar artikel op. Snap niet zo goed dat er mensen over lopen te zeuren, dan lees je het toch niet..
Sorry, dat moest ik echt even kwijt haha, terug naar het artikel. Werk zelf gezellig in de AH en wordt af en toe hartstikke moe van klanten die beweren dat ik ervoor zorg dat hun grapefruit 65 cent kost ipv 50 cent en dat soort onzin. maar gelukkig zijn er ook heel veel lieve mensen die dat weer goedmaken 😉
Jeetje wat speelt die vrouw een akelig persoon in dat filmpje! Ik kan zo slecht tegen zulk soort dingen.
Zelf heb ik één keer de volle laag gekregen toen ik als kappers-stagiaire een oude dame (volgens haar) niet in de goede kleur had geverfd (ze kwam er al jaren en mijn baas had zelf de verf -gewoon zelfde als altijd- gemengd). Toen ik haar van de wasbak weer naar de spiegel bracht flipte ze al, iets in de trant van “Wat heb jij in godsnaam gedaan?!”. De klant ernaast zei al gelijk “Maar maar mevrouwtje toch!” En de seconde later nam mijn baas het al voor me op. Gelukkig maar! Ik was zo geschrokken, het leek zo’n typisch lief omaatje. Mijn baas wou haar nog wel krullers in gaan draaien en föhnen, tot ze vroeg “Wat heb jij voor een dom wicht hier werken?”. Toen heeft hij haar weggestuurd.
ik denk dat beautygloss veel populairder is dan beautylap. Je merkt het gewoon ook aan de comments. Mascha heeft altijd veeeeeeel meer comments. en ik vind haar filmpjes altijd veel leuker, maar vind beautylab ook wel leuk hoor.
Ik vind beautygloss ook vind leuker, zij is ook veel succesvoller. Kijk eens naar al die prijzen die ze gewonnen heeft. Zegt al genoeg lijkt me. Jammer maar die artikel van beautygloss over dit onderwerp was ook leuker.
De meiden die het nu nodig vinden negatieve comments te plaatsen of zo nodig te moeten posten dat ze andere bloggers beter vinden, lopen volgens mij een groot risico later zelf van die zeikklanten te worden…
Beetje onvolwassen en het zegt veel over jullie als persoon…
Hahaha ‘vind ik leuk’.
Het is inderdaad erg kinderachtig. Als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks, toch?:P
Nou meid, dan ga je toch lekker daarheen? Kom dan ook niet hier naar toe om te gaan zeiken!
Heel relevant om te zeggen hier. Sorry dat ik ook even moet whinen, wil ik liever niet, maar goed. Ik vind het een beetje schaamteloos en vooral met waar deze algehele topic over gaat.
Het is wel erg toevallig dat het eigenlijk altijd heel gezellig is hier bij beautylab en dat er ineens een paar ‘meiden’ zijn die het allemaal nodig vinden te zeggen dat beautygloss beter is en niets-toevoegende-comments te plaatsen.
Misschien wat jaloezie n.a.v. Serena haar bezoekersaantallen?
Of doen EsrA, BernA, NataliA dit misschien in opdracht van ….A ?
Maar goed, met al die bezoekers is het logisch dat er een paar rotte appels tussen zitten (met wormen). En geniet ervan he meiden, want als je hier je pleziertjes uit moet halen zijn jullie vast heel gelukkig 😉
ps: karma is a bitch!
Super comment! xxx
Dit programma heb ik nog nooit eerder gezien, maar ik vind het zeker goed dat mensen er echt wat van zeggen. Ik zou me niet willen voorstellen dat me dit overkwam al denk ik dat ik er zeker wat van gezegd hebben (als toekijker zegmaar).
Ik heb wel is gehad dat iemand bij mij aan de kassa kwam, ik vertelde dat die vrouw naar achteren moest toen zei dat ik een trut was en nog meer scheldwoorden en dat het een slechte winkel was. werkte er pas net…. ooooh’ wat heb ik me boos gemaakt. en dat filmpje daar ben ik ook stil van, wees blij dat iemand je een voetbehandeling geeft ga niet die vrouw commanderen die vrouw doet haar best grrr :@
Geniaal die laatste vrouw!Go girl!
Verschrikkelijk van die vervelende klanten. Ik werk zelf in een viswinkel en heb ook regelmatig van die vervelende mensen. Pas ook nog. Er kwam een man en die bestelde een portie kibbeling, maar in een zakje, prima. Dus ik schepte de kibbeling van de schaal af waar het op lag. Zegt die man: ja schep de hele schaal anders maar leeg. Ik zeg terug: Dat is goed, dan wordt rond de €4,50 (ipv €3). Nou toen begon hij hoor: ‘Je moet je schamen, gierige trut dat je er rondloopt. Ik kom hier al 20 jaar, maar nee hoor en kan nooit een beetje meer af. Jij bent echt gierig en denkt alleen maar aan je eigen centen K*twijf.” Ik heb terug gezegd dat ik me voor helemaal niemand ga schamen en zéker niet voor hem en dat iedereen evenveel betaald en dat ik hem geen voorkeursbehandeling ga geven. Toen kwam mijn baas er ook aanlopen (en die staat gelukkig altijd 100% achter z’n personeel) en die zei: “Meneer, zullen we het anders zo doen, ik geef u voor 1 euro kibbeling en u betaald 3. Het moet altijd van onze kant komen en als we u niet tegemoet willen komen, zijn wij gierig. Maar u wilt ook niet meer betalen dan dat u krijgt toch? En nu wegwezen, ik wil u hier nooit meer zien!”
Ik werk in een pizzeria en één klant wou een pizza bestellen, hij kon geen engels en nauwelijks nederlands die die meneer ging helemaal op mij flippen. PFFF IRRITANT!!
Ik heb in een supermarkt gewerkt en op een dag kwam een vrouw en die wilde sigaretten. Omdat ik als enige caissiere er zat mocht ik mijn kassa niet verlaten (stel dat er een overvallen in de rij staat haha), dus ik vroeg of zij ze zelf wilde pakken. En schreeuwen en vloeken dat ze deed! Ze pakte de sigaretten en gooide het pakje zo naar m’n hoofd, en maar weer verder schelden en vloeken. Volgens mij stonden de letters WTF!? gewoon in neon-letter boven m’n hoofd, ik heb nog nooit zo verbaasd gekeken. Toen zij weg was, heb ik zo hard gelachen… Dat iemand zichzelf zo erg voor schut kan zetten zeg.
Ze had vast een ernstig nicotinetekort!
Ik heb altijd erg last van plaatsvervangende schaamte wanneer een klant voor mij in de rij vervelend doet. In sommige situaties zeg ik er wel iets van, maar vaker ben ik van de sarcastische ‘na-opmerkingen’ of probeer ik iets aardigs te zeggen tegen de verkoopster/verkoper.
Waar ik echt NIET tegen kan is onrechtvaardigheid tegen buschauffeurs of conducteurs – ook een soort verkoper-klant situatie natuurlijk. Onbeleefde reizigers halen me echt het bloed onder de nagels vandaan en ik ben dan vaak ook niet bang om mijn mond open te doen. (Terwijl ik normaliter behoorlijk verlegen ben)
beetje overgenomen van beautygloss :$?
neeeeeeeeeee, lees de tig andere reacties hierover.
ik vind die laatste echt goed! Ik weet bijna zeker dat ik er ook iets van zou zeggen, mijn bloed ging nu al koken!
Deze artikelen lijken wel een beetje op die van beautygloss :p
Ik denk dat het goed is om mensen die hun frustraties op een vervelende manier uiten of niet respectvol met je omgaan wel feedback over hun gedrag te geven. Op een vriendelijke en rustige manier. Je hoeft zeker niet alle gedrag te accepteren, dat getuigt van zelfrespect. Ook denk ik dat je dit nare gedrag bij die mensen moet laten en het je niet persoonlijk aan moet trekken, als je iedere keer boos of gefrustreerd raakt van andermans nare gedrag dan heb je er zelf uiteindelijk het meeste last van. En soms weet je niet waarom iemand geïrriteerd of boos reageert het is niet ok maar we hebben allemaal wel eens een off day
Je punt klinkt mooi, maar het gaat niet altijd op. Ik ben naast mijn studie een tijdje juridisch medewerkster geweest op een deurwaarderskantoor. Daar kreeg ik echt vanalles naar mijn hoofd gesmeten door debiteuren. Als iemand dan door te telefoon (face to face durfden ze t niet) mij bedreigde (ik ben o.a. met mishandeling, dood en verkrachting (!) bedreigd) ga ik dus echt niet tegen die vent zeggen: “Die bedreiging van u naar mij, zie ik als een manier om uw emoties te uiten. Als feedback wil ik aan u meegeven uw emoties in de toekomst zo en zo te uiten…Daarnaast raad ik u aan een yogacursus te volgen.’
No way! Ik gooi dan gewoon de hoorn erop. ‘Bel maar terug als u normaal kunt praten.’ ‘Daaaaaag!’
Ik ga dat soort lui dus echt niet te woord staan.
Ik wou dat dit Facebook was, dan kon ik je post liken <3
Ik ben op dit moment medewerker bij een notareel kantoor naast mijn studie Notarieel recht, en ik merk dat clienten heel vaak onaardig doen als ze iets niet begrijpen. Als je het dan nogmaals uitlegt, eventueel wat uitgebreider of langzamer, dan worden ze weer geirriteerd omdat ze dan vinden dat je hen dom behandelt. Het is dus nooit goed.
Verder werkte ik eerst bij een toeristische plek, en daar kon je niet in zonder rondleiding. En omg, wat konden mensen daarover zeuren. Dat ze wel naar binnen wilden zonder rondleiding, die hebben ze toch niet nodig, is niet leuk. Of ze luisteren niet naar je antwoord, waardoor je het idee hebt dat je er niet toe doet. Nog erger is het als mensen hoorbaar opmerkingen maken over je kunnen, dan ga ik helemaal koken. Mens, ik hoor je toch praten. Dan kon je van mij echt een opmerking krijgen, dat ik mezelf zo niet zag (dom en onbekwaam) en dat als ze ergens een probleem mee hebben dat ze dan maar moesten mailen, maar dat dit echt onbehoorlijk gedrag is. En dan was ik niet te min om dat luid en duidelijk verstaanbaar voor de mensen achter haar in de rij te verkondigen.
Maar het allerergste is nog wanneer mensen zelf ergens de schuld van hebben, zoals te laat zijn, en jou dan uit gaan schelden omdat je een nee verkoopt.
Le zucht. Daarom probeer ik al het winkelpersoneel net zo te behandelen als ik zelf behandeld wil worden: normaal
@ Annemiek: Dit is ook niet de manier waarop ik feedback zou geven 😉 Het gedrag wat jij beschrijft is onacceptabel. En mensen die te maken hebben met een deurwaarder, hebben al aardig wat achter de rug voordat het zover is gekomen.Die hebben ongetwijfeld veel aan hun hoofd. Vaak hebben deze mensen hulp nodig. Dat is geen excuus om agressief te reageren, in het dagelijks leven gebeurd het helaas wel.
Ik werk nu sinds kort bij de blokker, mijn eerste echt baantje, en de eerste keer dat ik achter een kassa sta. Ik snap dat klanten willen dat ze genoeg geld terug krijgen, en dat wil ik natuurlijk ook, daarom tel ik , zodra ik het geld uit de kassa het heb gehaald, alles nog een keertje na. Ik zie dan vaak de klanten bedenkzaam kijken van “heeft ze iets fout gedaan? ” en ik heb nu al meerdere keren gehad dat volwassen mannen aan mij vragen of ik wel heb leren rekenen. Als ik hun vertel dat ik het voor de zekerheid nog een keer na tel, krijg ik een antwoord terug als “ja dat leren jullie niet meer, en de hele jeugd van tegenwoordig is dom, en niemand die kan meer normaal rekenen en jullie leren niks”etc. ik heb geantwoord met”jawel meneer, dat leer ik wel allemaal , ik tel het alleen voor de zekerheid na” en vervolgens ging een van de mannen het nadat ik het had gegeven uitgebreid voor mn neus na tellen. ik snap dit echt niet. Natuurlijk weet de klant niet dat het mn eerste keer met een kassa is , en dat ik hartstikke zenuwachtig ben, maar alsnog, ik begrijp dat ze het belangrijk vinden omdat het om hun geld gaat, maar om dan meteen te gaan zeggen dat ik en mijn generatie niets meer leert enzo, kan ik echt boos worden, ik vind het nou ook niet bepaald heel slim overkomen als je als volwassen man tegen een meisje van 15 gaat vertellen wat zij allemaal niet leert op school. dat noem ik nou niet echt volwassen, maar okee.
Dat vind ik ook heel erg vervelend inderdaad. Ik werk al heel lang in een supermarkt achter een kassa maar mensen denken vaak dat je dom bent als je achter de kassa zit. Ten eerste is ‘t gewoon mijn bijbaan naast m’n studie, en ten tweede heb ik er ook heel veel plezier in en als laatste zijn niet alle kassameisjes dom. Ik irriteer me ook heel erg aan mensen die heel overdreven de kassabonnen gaan nakijken, hardop meetellen als je geld teruggeeft of mensen die inderdaad zeggen ‘ja, hoofdrekenen kunnen jullie niet meer, de jeugd leert niks’ als ik bijvoorbeld reclamecheques uitschrijf. Zulke dingen check ik liever met de rekenmachine nogmaals zodat ik zeker weet dat ik de klant een goede bon meegeef. Maar vooral ‘oude’ mensen vinden je dan ‘dom’. beetje jammer.
Ja ving ook ooit ook eens op dat een klant in de rij voor de kassa verkondigde: cassiere, wat is dat nu voor baan, dat is toch geen werken? Allemaal van die domme mensen die dat doen. Ehmm… juist? Het merendeel van mijn collega’s doet juist een HBO of universitaire opleiding!
O ik moet echt niet in de buurt zijn bij zulke situaties want ik trek m’n grote mond meteen open. Ik duld vervelende verkopers niet, maar als een klant een verkoopster onbeschoft behandeld en die geeft zelf geen weerwoord doe ik het ook wel. Ik kan er zo niet tegen, al dat hufterige gedrag van veel mensen tegenwoordig.
Sommige mensen gaan idd echt heel erg ver! Ik ben normaal echt iemand die wat op de achtergrond blijft maar als een situatie echt te erg wordt zoals in het filmpje zou het wel eens kunnen dat ik er wat van zeg. Want zulk onrecht kan echt niet.
Niet echt een winkel-klant situatie maar laatst ging ik naar de laatste twilight film met een vriendin (we zijn beiden 24 en wilde een rustige avond). We gingen op een maandag avond na de premieredrukte. Naast ons kwam een groep van 6 die hard fans te zitten – ik schat hen iets van 20 jaar in- die serieus bij elke zin en zucht uit de film hardop commentaar gaven (OMG haar haren zijn zo anders, oh neee, kijk die schoenen, aaah wat gaat ze nu doen…). Ik kon werkelijk met moeite genieten van de film.
Na de pauze waren ze NOG rumoeriger en maakte ik vrij disreet het *ssshhht* geluidje. Waarop het meisje het korts naast me zei *nu ga ik nog harder praten hoor* Waarop ik geiriteerd terugzei “Probeer maar!”. Daarna noemde ze me een Trut en besloot ik dat ik The bigger person was en heb ik verder mijn mond gehouden :s Vreselijk toch…
In dat geval moet je het gewoon melden bij het bioscooppersoneel hoor. Ik werk zelf ook in de bioscoop (en heb zoveel vervelende klanten dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen), en bij ons is het in principe zo dat als we klachten over andere bezoekers krijgen we ze eerst waarschuwen, gaat het door en komen er weer klachten dan zetten we ze de bioscoop uit. Liever een klein groepje vervelende mensen eruit zetten, dan een hele zaal die met een slechte indruk achterblijft.
Ja! Dat ken ik. Was inderdaad laatst ook naar het laatste deel van Twilight en inderdaad daar zaten ook van meisjes die continue heel hard zaten te praten. Toen vroeg ik heel vriendelijk (naar mijn idee natuurlijk) of ze iets zachter wilden doen. Liepen we later de bios uit en zaten ze verontwaardigt te vertellen dat ik commentaar leverde en hoe stom dat was. Minder ernstig, maar nog steeds om het bloed onder je nagels vandaan te halen. Ik zou me zelf dood schamen en mijn mond houden.
In de bioscoop zat ik ook eens hardop te praten gedurende de reclame en de trailers. Twee oudere dames “sssshten” ons. Even later begon de film en wie trok haar scheur open? Jaaa, die heb ik gelijk terug gessssjt. :p
Wat dacht je van klanten die je niet recht in de ogen aan kijken, maar 15 cm lager, net iets té dicht bij je komen staan. Of niet aan de andere kant van het kassablok komen staan maar aan de zijkant en dan onbenullige vragen komen stellen om je maar aan de praat te houden. Ik kreeg de kriebels van deze vent. Op een gegeven moment nam mijn baas al automatisch mij over wanneer deze man de winkel binnen kwam en mocht ik achter blijven tot hij weg was. Het hielp wel, want hij kwam minder vaak in de winkel. Ik vond het vooral beangstigend als hij vlak voor sluitingstijd de winkel binnenkwam..
Ah, ik heb zoveel vervelende klanten gehad in de winkel waar ik werk. Vooral op zondag is het het ergst. Ik laat me er echt niet door neerhalen. Vroeger gebeurde het wel dat ik er down van werd, nu heb ik dat gelukkig helemaal niet meer. Scheelt wel dat m’n baas er altijd is en dat hij ook opkomt voor z’n personeel.
Gelukkig zijn er altijd wel klanten die het toch weer leuk maken om in een winkel te staan 😀
Ugh.. Dat eeuwige gemekker over Beautygloss komt me echt de strot uit. Ik ben momenteel bezig met mijn scriptie en ik vind Beautylab een zeer welkome afleiding tussen de bedrijven door. Ik lees de comments met veel plezier omdat de sfeer hier doorgaans erg gemoedelijk en sociaal is. Mensen zeiken elkaar niet om het minste of geringste af, sterker nog: ze helpen elkaar. Het klinkt ongetwijfeld heel gezapig, maar gister las ik bijv. bij het artikel over crash-diëten talloze hartverwarmende comments van mensen die elkaar oprecht willen steunen. Voor mij is dat een reden om deze site te verkiezen boven vele andere, waar gebitch, gekat en censuur op een eigen mening hoogtij vieren. Ok, ik overdrijf misschien een (ieniemieniepietsie) klein beetje, maar feit blijft dat het Beautylab-publiek het meest chillaxed is. Ik hou geen statistieken bij ofzo maar het valt me op dat er de laatste tijd helaas regelmatig bezoeksters zijn die parallellen proberen te trekken tussen de bekende beautyblogs, wat op zich al hinderlijk genoeg is, maar tot overmaat van ramp gaan ze ook over op aantijgingen van een gebrek aan originaliteit en zelfs plagiaat. Doe dat nou alsjeblieft niet, het is echt irritant. Als je Serena een klein beetje volgt dan weet je dat ze echt geen Beautygloss o.i.d. nodig heeft als inspiratiebron. Bovendien hebben noch Serena noch Mascha octrooirecht op voor de hand liggende (maar daarom nog niet oninteressante) onderwerpen als winkelervaringen. En als ze het dan eens een keertje over iets anders heeft, bijv. een sequentie van een recept, een OOTD en een nieuwe gadget (ik noem maar even wat), dan is de gehele site integraal weer niet ‘beauty-gerelateerd’ genoeg en raakt er altijd weer een aantal mensen volledig de kluts kwijt. Gelukkig gaat het maar om een handjevol bezoeksters en zijn er genoeg bedachtzame en lieve andere lezeressen, maar ik wilde het gewoon even kwijt omdat ik me er toch best aan kan ergeren als ik zoiets lees en juist omdat we het hier hebben over lastige klanten en zelfreflectie leek het me (op omslachtige wijze) toch wel gepast bij dit onderwerp.
Heel goed gezegd!
Dat gestook is nergens voor nodig, kies gewoon je favoriete blogs en enjoy.
Pas als iets letterlijk gekopieerd wordt hebben de plagiaat/afkijken roepers een punt, zo niet dan zip it please en klik gewoon verder. Alvast bedankt voor je medewerking. 🙂
Well said.
Amen to that!
Groot gelijk!
Amen!
Hulde!
Ik sta hier volledig achter!
Ik ben het op veel punten met je eens, dit is inderdaad een veel relaxter publiek. Maar ik merkte het zelf ook al op dat ik dit al eerder heb gelezen op Beautygloss, in principe geen ramp, maar mensen kunnen hier toch best iets over zeggen? Ik heb niemand echt vervelende comments zien posten maar nu creëer je zelf eerder zo’n sfeer naar mijn idee 😉
Neen. Mij valt écht geen sfeermakerij te verwijten. Zoals in mijn comment te lezen is is mijn constatering gebaseerd op feiten: bij meerdere artikelen zijn herhaaldelijk comments gezet die deze vergelijking maken. Dat is inderdaad geen ramp, maar desalniettemin nogal irritant omdat het nutteloos is en omdat het indirect impliceert dat Serena het idee gejat heeft. Als jij daar iets anders uit opmaakt dan ben ik daar erg benieuwd naar. Dat is mijn mening, dus ik voel me vrij om die te uiten. Zoals iemand anders het al treffend verwoordde: jij loopt toch ook niet bij de C&A naar binnen om te vertellen dat ze hetzelfde of minder leuke items verkopen dan bij de H&M? Ten tweede schreef ik ook al dat het mij niet eens zo zeer om die hinderlijke vergelijkingen en indirecte insinueringen ging, maar om de mensen die expliciet met verwijten over gebrek aan originaliteit en zelfs plagiaat rondstrooien. Dat vind ik erg onbeleefd en onaardig, iedere keer dat zoiets gebeurt is een keer teveel, dus zoals ik dat ook in bijv. een winkel of in het openbaar vervoer zou doen zeg ik er even wat van. Ik weet verder niet wat jij onder vervelende comments verstaat, maar als je eens eventjes rondkijkt bij wat er voor fraais onder dit artikel staat dan kun je voldoende voorbeelden vinden dunkt mij. Ik had er nog in kunnen komen als je gezegd zou hebben dat je goed gedrag moet belonen, maar slecht gedrag moet negeren. Dus dat het misschien een idee is om totaal geen aandacht te besteden aan nodeloze negativiteit. Maar dat is niet wat ik uit jouw reactie opmaak; ik lees dat je mij verantwoordelijk houdt voor de rottigheid die sommigen op Beautylab geschreven hebben, omdat je letterlijk zegt dat ik naar jouw idee deze nare sfeer ‘gecreëerd’ heb. Dat vind ik niet leuk, maar als dat jouw mening is dan is dat je volste recht, cheers!
Ik denk dat je je niet zo druk moet maken, helaas gaat alles over internet eenmaal makkelijker dan in real life. Mensen zullen sneller zeggen wat er in hen op komt.
Nooit heb ik onbeleefde comments goedgekeurd maar weet je, er zijn altijd mensen die zo zielig zijn dit toch te doen. Zoals jij hier nu heel braaf een pleidooi geeft vind ik overdreven ik wees namelijk alleen op het feit dat men (mits het niet kwetsend is) vrij is om te zeggen wat hij/zij wilt.
Maar.. Hey welcome to the real world, helaas zal je nooit een publiek hebben dat alleen maar voor je buigt. Dit hoort helaas denk ik bij het hebben van een blog/comments/etc. en ik denk dat Serena prima zelf kan opmaken met welke comments zij iets kan.
True, je bent nu zelf een beetje aan t mekkeren
werk zelf in een supermarkt maar maak niet echt supererge dingen me ofzo. wel mensen die dan gewoon binnen lopen terwijl er voor de ingang al iets staat zodat ze niet naar binnen kunnen en dan gaan ze boos worden omdat wij zeggen dat we dicht zijn. dat zeggen ze het staat toch nergens, toen zei ik er staat toch niet voor niks iets voor de ingang! like duhhhh.
Fijn artikeltje! Kan ik ook even m’n hart luchten:P Klanten kunnen soms zo ver gaan! Toen ik nog een stuk jonger was ben ik ook wel eens in huilen uitgebarsten bij vervelende klanten. Gelukkig kan ik me nu wat beter weren en vind ik het zelfs leuk om klanten rustig te krijgen als ze een beetje chagrijnig zijn. Een paar irritaties zijn: Klanten die ”acties” niet snappen waar bepaalde voorwaarden aan zitten, klanten die alle artikelen pakken en hun mede shoppartner laten weten hoe lelijk ze het wel niet vinden (met name meiden tussen de 12 en 16 vinden dit erg stoer om te doen), klanten die eigenlijk niet weten wat ze willen, klanten die om 18.00 nog op hun dooie gemakkie gaan rondsnuffelen, klanten met vervelende kinderen, klanten die denken dat je ze te weinig wisselgeld teruggeeft en er na 10x natellen er toch achter komen dat het wel klopt. Pfff kan nog wel even doorgaan, maar zal jullie de rest van mijn frustratie besparen:P
heb je dit van beautygloss.nl? zij had laatst ook precies dezelde artikelen..
Ja en als er een nieuw product is, zie je dat ook op 10 blogs tegelijk! Kan toch gewoon toeval zijn?
Over lastige klanten gesproken..
Gewoon toeval lijkt me. Serena pakt het ook helemaal anders aan! Ik denk dat zulke dingen gewoon dagelijk in je eigenlijk leven kunnen voorkomen waardoor je er al snel inspiratie door krijgt voor artikels. Net zoals er nu meerdere mensen schrijven over kerstcadeau tips 🙂
Masha heeft ook wel eens een onderwerp in een artikel nadat Serena het heeft behandeld. Dus ik snap niet waarom mensen dit elke keer komen zeggen.
Maar zelf heb ik nooit echt een hele lastige klant meegemaakt (niet zoals in die filmpjes gelukkig)
Wel heb ik een keer een vrouw niet geholpen omdat ik vond dat hoe ze tegen mij deed niet kon. Ik was bezig met een bestelling klaar te maken, het was heel druk op mijn werk en zij zat op het terras wat mijn collega bediende. Kwam ze naar binnen toe zei zei ze tegen me: IK ZIT AL EEN HALF UUR OP HET TERRAS EN WORD NOG NIET GEHOLPEN!
Ik zei: een moment ik kom u zo helpen. Ik doe het achter terras en mijn collega eigenlijk het terras waar u zit (maar ik kan me niet voorstellen dat ze er een half uur zat)
Zegt ze: INTERRESEERT ME NIET, JE KOMT ME NU HELPEN! Toen zei ik dan interesseert het mij ook niet, dag!
Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat personeel zo tegen een klant doet waar ik bij ben (gelukkig). Want volgens mij kan ik mijn mond dan ook niet houden. Wel een keer in de H&M trouwens, in Venlo bij de maasboulevard. Er was een jonge jongen (volgens mij stagiaire) en ik kreeg het gevoel alsof hij niet wist wat hij moest doen ofzo. Even later hoorde we een mevrouw tegen hem zeggen. Je bent nooit klaar! Hij dacht dat hij klaar was met wat hij moest doen denk ik. Mijn vriendin zo: oooocherrumm!! echt zielig.. Tegen mij zei ze dat. Ik zo ja, maar het klopt wel een beetje wat ze zegt, maar ze had het niet zo hard hoeven te zeggen dat wij het hoorde, vind ik!
Oja vervelende klanten..
Ik heb een tijdje op de zaterdag in een Bart Smit geholpen vanwege de decemberdrukte. De winkel sloot dan om 17uur en dan kwamen al die mensen om 16.45 nog eens even binnenkakken. Op zich niet erg natuurlijk, als je weet wat je wilt hebben. Maar dit is uiteraard nooit het geval :p Dus vervolgens halen ze alles nog eens extra overhoop en staan om 1 voor 5 voor de kassa, maar ook echt in een keer een rij van 10 klanten! Was een gezin bij met vervelende jankende krijsende kinderen die alles omgooiden, die ouders kwamen dan met meer dan 10 dingen naar de kassa en ze wilden ook dat alles apart werd ingepakt. Nu hadden we bij BS van die handige zakjes waar het in kon en dan plakte je dat zo dicht, maar nee dat was te min. Dus vanwege de drukte vroegen we, is het goed als we papier meegeven, kunt u het zelf doen.. dat werd vaak gedaan in de decemberdrukte en bijna niemand vond dit erg.. Dus zo gedaan.. Week erna zelfde liedje! Nog drukker was het.. Tien voor vijf binnenkomen, schreeuwen en janken en dingen omgooien, 10 dingen om in te pakken. Is het goed dat we papier meegeven? Nee vuile (..) ik wil dat je het voor me inpakt! :s :s
En mensen hebben ook nooit geduld. Sta je aan de kassa aan de ene kant af te rekenen, staat er aan de andere kant iemand te roepen of die wat mag vragen. Vraag je ze netjes even te wachten, is al teveel gevraagd! Dus vervolgens loop je naar die klant om te helpen, even de winkel in om iets op te zoeken, hangt de volgende al aan je arm.. en dan boos worden als ik zeg: ik kom zo bij u! Inmiddels is de vraag-klant ook weer geirriteerd omdat je niet binnen een halve minuut terug bent met het product..
Zo dat was mijn frustratie verhaal haha :p
Ik heb eigenlijk nog nooit ECHT vervelende klanten gehad. Sommigen zijn veeleisender dan anderen, maar schijnbaar heb ik het geluk dat ik altijd netjes behandeld ben 🙂
Ik zou niet snel de klant zelf aanspreken. Ik heb wel meegemaakt dat ik de klant daarna was en dat ik maar wat ondersteunende woorden zei voor het meisje wat zo onbeschoft behandeld was.
Ik ben wel van de sneaky opmerkingen die zo’n persoon nog net kan horen. Of sarcastische opmerkingen als ‘goh wat fijn dat mensen zo vriendelijk zijn tegenwoordig’. Gelukkig heb ik zulke klanten maar slechts een enkele keer gezien.
Op mijn oude werk, waar verplicht Engels gesproken moest worden kwam een keer een klant binnen.
“Does anyone here speak American?!” “Sorry sir, but we do speak English” Hij liep boos naar buiten :’)
Wij hadden vooral onbeschofte bazen. Vergelijkbaar met de hoogste baas van de Bijenkorf, als één van die twee binnen kwam.. We noemden één the devil wears Prada en de ander Darth Vader en de voorganger van Darth Vader Lurch :p
Maar ze waren onbeschoft tegen ons, terwijl er klanten bij waren en ook gewoon tegen klanten.
Maar sommige klanten waren echt zo kut, dan ging ik niet eens in discussie en haalde ik gewoon meteen de manager. Één vrouw mocht bijvoorbeeld helemaal niet bij ons kopen, ze had gewoon niet de juiste pas en die ging echt helemaal te keer.
en @Esther: beautygloss is stom & Serena heeft het hier al eens eerder over gehad meen ik?
Jeetje wat kinderachtig
‘beautygloss is stom’. Pfff.
Serena, zou je is een artikel willen maken over VERVELENDE bezoeksters/bezoekers.
Oh wat weer herkenbaar! Werk zelf in een winkel en sommige mensen behandelen je echt als poep! Gelukkig maken alle leuke klanten het weer goed!
Beautygloss had twee weken geleden precies hetzelfde onderwerp, zowel de kant van de medewerker als van de klant. Niet erg orgineel…
Ik denk niet dat Serena dit heeft afgezien van Beautygloss. Helaas zijn er al zoveel onderwerpen besproken op het internet, dat het heel moeilijk is om constant originele artikels boven te halen! Niet iedereen volgt dezelfde blogs, dus het lijkt mij niet echt erg dat Serena dit nu ook bespreekt, toch?
Dit dacht ik ook al. Maar ik ga niet beweren dat Serena het heeft ‘afgekeken’, kan ook toeval zijn!
Alsof beautygloss de eerste site in de geschiedenis van het internet is die dat onderwerp behandeld heeft. Er zijn miljoenen hits op google. Dus ook niet erg origineel hè? Alles is al eens gedaan, maar dat maakt nog niet dat je het nergens meer over kan hebben.
En het ene artikel leidt sowieso logischerwijs naar de keerzijde vanwege de comments, dus dat belerende toontje vind ik erg misplaatst.
Dan zou je hetzelfde kunnen zeggen over Beautygloss. Mascha schreef van de week namelijk pas over Moroccan Oil. Op Beautylab stond al meer dan een half jaar geleden een artikel over dit onderwerp. Als je het zo bekijkt, zou je bijna nergens meer iets over mogen schrijven; er is altijd wel iemand eerder geweest.
Het gemiddelde niveau van Beautylab ligt m.i. een stuk hoger dan dat van Beautygloss. Serena heeft het echt niet nodig om van Beautygloss ideeën te ‘jatten’.
daar heeft ze al vaker over geschreven hoor!
Toen ik het eerste artikel las, had ik ook al het idee dat het een beetje hetzelfde was als Beautygloss. Nu dit artikel erbij krijg ik ook wel heel erg de indruk van het ‘na-aap idee’, natuurlijk is er op beautygebied al heel veel besproken en kun je nergens nieuw mee zijn. De reden dat ik hierop reageer is omdat ik het idee heb dat dit vaker gebeurt rond Serena’s blog.
Dit is niet hatelijk bedoeld tegenover Beautylab, want ik vind het hartstikke leuk om de stukjes te lezen. Gewoon iets wat me opvalt.
Ik werk al 5 jaar als verkoper en heb al veel vervelende klanten voorbij zien komen.
voor heen was ik soms ik ook lastig maar nu heb ik veel meer respect voor winkelpersoneel.
het ergste is wel dat ik vaak oude mannen als klant in de winkel krijg en die me dan willen versieren!
In een korte tijd ook 2 precies dezelfde artikelen als Beautyfool (eerst bij Beautyfool, vervolgens hier). Maar kan toeval zijn natuurlijk.
zeur niet zo.
Dan lees je het toch niet 😉
En dat vind ik nou lastig… Vervelende blog lezeressen! (:
Ik werk zelf ook in een winkel en maak soms dingen mee waarvan ik echt denk: is dit nou echt gebeurd? Het is soms ongelofelijk hoe mensen je behandelen. Ik probeer maar altijd vriendelijk en rustig te blijven, maar soms is dat wel moelijk. Het is zo raar dat niet alle mensen elkaar met respect behandelen. Ik zeg altijd: behandel iemand anders hoe jij zelf ook behandeld wil worden.
Ja, heel moeilijk om rustig te blijven soms!
Ik vraag me vaak af hoe mensen in godsnaam zijn opgevoed, of eigenlijk, niet zijn opgevoed….
Ik heb enkele jaren in de supermarkt aan de vleestoog gestaan. Twee dingen staan met stip op 1 in de categorie ‘clients from hell’….
1. Op zondag sloot de winkel om 12 en moesten we al het vlees uithalen, alles opruimen, poetsen, etc. Plots stond er om 20 na 12 nog een koppel met de vraag of ze nog vlees konden krijgen. Gebakken paté, lekker vettig en vuil. Wij zeiden dus beleefd dat dat niet meer ging, omdat onze snijmachines al gepoetst waren en de winkel gesloten was. Begonnen die idioten te schelden, te dreigen dat ze naar de concurrentie gingen, etc… Ongelofelijk. We hebben ze gewoon gezegd dat ze maar moesten doen wat ze niet laten konden.
2. Nog een andere keer, ook rond sluitingstijd, was er nog een vrouw in de winkel met haar zoontje, ik schat dat ‘ie een jaar of 4 was. Plots begint ze ‘m midden in de winkel af te tuigen, zomaar! Toen ik dat zag, verloor ik m’n zelfbeheersing en heb ik door de hele winkel gebruld dat ze ‘m moest loslaten of dat ze anders zelf een klap zou krijgen. Ze heeft geluisterd 😉
wat goed van je dat je hebt ingegrepen bij dat tweede geval.
Ik werk ook in een kleine modeboutique en word soms moedeloos van de onbeschofte mensen die er rondlopen.
Voorbeeldje: Ik wilde een jurkje niet terugnemen van een dame, ik schat ze was 50+, omdat het etiket er niet meer aan zat, het goede stuk 4 weken geleden gekocht was, en omdat het echt stonk! Ze had het duidelijk gedragen en nu wilde ze het terugbrengen.
Ik legde vriendelijk uit dat ik het helaas niet kon terugnemen omdat het te lang geleden gekocht was, het etiket er niet meer aan zat, en het bovendien ook niet nieuw meer rook (ik was nog zo vriendelijk om niet te zeggen dat het echt stonk).
Waarop ik uitgemaakt werd voor rotte vis, slechte verkoopster (?), een mieze barbiebop (?).
Daarop heb ik haar vriendelijk verzocht nu direct de winkel te verlaten en nooit meer iets te kopen.
Ik kan daar dus zo slecht tegen en neem het dan ook echt op voor diegene. Laatst stond ik met mijn gezin in de Vodafone waar een collega zijn collega die ons aan het helpen was wilde ‘dissen’ door een bepaalde opmerking te geven, toen heb ik dus even een lullige opmerking geplaatst naar die gozer waardoor je die knul die ons hielp gewoon zag kijken van “Huh, je helpt mij?”.
Kan daar dus echt niet tegen!
pff ik maak non stop vervelende klanten mee … verschrikkelijk maar er zijn gelukkig echt nog veel mensen die je die klanten heel snel doen vergeten … Maar ik ben best wel een gevoelig persoon dus als iemand dan boos word dan word ik zo intens verdrietig.
maar ik moet een dikke huid creëren aangezien ik me eigen zaak begin … aiii
Zelf werk ik niet in een winkel, dus helaas kan ik niet meespreken over gemene klanten. Ik heb wel ooit een bazin gehad in deze zin. Ze had me aangenomen om nederlandse teksten in het engels te vertalen, en kwam op een bepaald moment vragen of ik ook frans kon. Ja, ik was wel bij de besten van mijn klas en sprak vloeiend frans, maar daar was het mee gezegd. Goed genoeg voor haar, en ik moest plots Engelse teksten naar het frans vertalen. Ik zei nog dat ik dat wel heel moeilijk vond, maar ze wou het niet horen. En dus, na de eerste tekst werd ik bij haar geroepen. Ze stak een preek af tegen me dat ik niet moest opscheppen over hoe goed ik was in frans als ik een simpele tekst nog niet eens kon vertalen (engels naar frans, simpel?!) en dat ik haar een compleet verkeerd beeld had gegeven en dat ze nu dubbel werk had, etc… Ik heb het geheel over me laten gaan. Ik was toen net 16 en had absoluut nog niet het lef om tegen haar in te gaan. Het was wel de laatste keer dat ik voor haar heb gewerkt.
Ik had haar absoluut niet een fout beeld gegeven; ik heb eerlijk geantwoord op haar vragen, maar zij wilde duidelijk geloven dat ik dit aan kon.
Nu heb ik natuurlijk spijt dat ik die vrouw niet gewoon van antwoord heb gediend!
Ik kan trouwens zelf ook absoluut niet tegen onrecht en zal ook altijd mijn mond opentrekken als iemand onjuist behandeld wordt. Nu wel, nu ik 21 ben, heb ik die grote mond die ik op mijn 16 nog miste 🙂
Ohhhh zo herkenbaar! Toen ik nog achter de informatiebalie werkte bij de Saturn heb ik heel veel rare situaties meegemaakt met klanten die echt een klap van de molen gehad moeten hebben toen ze baby waren..
Zo was er eens iemand die me op mijn hoofd sloeg met een factuur omdat ik niet begreep wat hij bedoelde toen hij zei: EN NU? als begroeting..
Of een keer een wielrenner die een brief thuis had gekregen en meteen besloot naar de Saturn te wielrenneren zonder de brief te openen, waar toch echt in stond dat hij op een doordeweekse dag – het was zaterdag – tussen 9 en 6 – het was half 7 – zich moest melden bij de servicebalie – ik stond bij de informatiebalie – … maar meneer vond dat IK onredelijk was toen ik hem aanraadde om toch echt brieven te openen voordat hij hij actie onderneemt..
Ahh well.. sommige mensen!
Dat slaat echt nergens op en mensen moeten (ook al is het een factuur) gewoon van je afblijven. Gadverdamme wat erg zeg en ook met die brief :S hoe moeilijk is het om het eerst te lezen i.p.v. meteen te gaan rijden.
Ik werk ook bij de Saturn als infobaliemeisje en kassameisje en wat je daar af en toe meemaakt.
Of me collega’s op de afdeling, ik sta wel eens KHH (blenders, mixers, stofzuigers, weegschalen etc.) en dan krijg je dit soort toestanden.
Jaaaaa maar je krijgt toch 15 euro korting op he gehele assortiment? Nee meneer, staat een sterretje bij met voorwaarden..jaaa dit is gewoon misleiding! Ik stap naar de Reclame Code Comissie *is echt gebeurd afgelopen zaterdag*
Of collega’s op KTV
Ja HALLO, ik kom helemaal hierheen gereden en dan hebbe jullie hem niet. Ja sorry meneer we hebben een beperkt aantal toestellen, Ja Wat is dit nou voor zaak? SOVEEL MENSEN, en dan NAAAA belachelijk.
Ik zelf vroeg een keer een financiering aan voor een Somalisch gezin dat net in Nederland was gekomen. Ik was bezig met handen en voeten te praten want Engels en Nederlands spraken ze (bijna) niet. Een collega vroeg waar een dvd lag en ik liep 2 meter van de computer en gelijk begon die man met zn verblijfsvergunning, orgineel paspoort en facturen naar me te gooien en te roepen dat ik hem niet hielp (wat ik al aan het doen was) ik stond helemaal te trillen en beveiliging had hem bijna de winkel uit gezet.
Dit is nog maar een van de zoveel verhalen die ik heb meegemaakt.
Ik werk in een winkel waar veel spullen staan met een duur prijskaartje, waar mensen zomaar verwachten dat we daar dik 100 euro korting op kunnen geven en ja, dat gaat niet…
Oh ja, vervelende klanten in de winkel ken ik ook wel. Als je de klant vriendelijk verzoekt de winkel te verlaten om 18:00 of om af te rekenen, maar dan met een grote mond zegt: “de klant is koning en ik blijf net zo lang tot ik wat leuks heb” gaat het bloed koken van binnen.
Na een kwartier stond ze dan met haar aankopen buiten, maar we hadden haar ook vriendelijk verzocht dat niet meer te doen en de klant moet ook weten dat 18:00 dus 18:00 is.
Ik doe het heel af en toe dan ga ik om 10 voor nog naar binnen, maar dan weet ik al wel wat ik moet hebben en sta ik met 5 minuten buiten. En anders ga ik gewoon niet.
Klant is koning, winkel(personeel) is keizer!
Ik werk in een kledingszaak en hoe sommigen tegen me doen is niet normaal. Ik werk in een kleine boetiek waar alles netjes in stapels ligt opgeplooid, niet zoals in de h&m zeg maar. dan maken ze rommel voor mijn ogen , kijken ze naar mij en zeggen: oh maar jij ruimt dat toch op voor mij he! en lachen ze heel gemeen. Alsof ik hun slaaf ben :s like hell no!
Ik werk bij de H&M en daar ligt ‘s ochtends ook alles netjes gevouwen hoor. De medewerkers zijn niet degenen die er zo’n rotzooi van maken, wij mogen het alleen achter iedereen zn kont oprapen, binnestebuiten keren, en uit de knoop halen. In een boetiekje is het een stuk minder druk, dus heb je vast tussendoor tijd om alles weer netjes te leggen. Ik heb er altijd zo’n hekel aan als mensen over de H&M praten alsof het daar altijd een rotzooi is.. Door wie komt dat denk je?
Ben blij dat je het zegt. Ik werk ook bij de H&M en wij zijn dus ruim 10 uur lang per dag aan het opruimen. Het is gewoon niet bij te houden hoe die mensen met kleding om gaan met de gedachte ‘het is de H&M’ maar. Ik heb bij meerdere ketens gewerkt in een grote stad maar dit is toch wel het ergst dat ik mee heb gemaakt.En ja ik zeg er soms gewoon wat van als mensen een zooi maken al mag het niet. Maar als ik weer eens maandverband, urine, stront of condooms in de paskamer vind ben ik er soms gewoon klaar mee. Ook fijn, de wafelkraam aan de overkant. Die vinden we dus tussen onze stapels kleding steeds!
ik snap wel dat jullie als verkoopsters wel eens denken van waarom maken alle klanten er zo;n troep van, maar persoonlijk kan ik echt niet goed vouwen en leg ik het altijd maar gewoon terug op de stapel, tenslotte werken jullie daar toch om het netjes op te vouwen?
Ik zag dat ‘What would you do’ ook een keer bij Oprah idd, goede show is dat, laat je echt over jezelf nadenken!
Ik heb in een grote kledingwinkel in Amsterdam gewerkt en klanten kunnen inderdaad echt verschrikkelijk zijn. Wat heel vaak gebeurde is dat ze spullen gewoon voor je neus op de grond gooien. Daar kon ik zo slecht tegen. Dat kun je dan toch wel even oppakken? Vooral als je ziet dat er een verkoopster dat ziet. Veracht je dan gewoon dat wij het als een soort slaafje wel oppakken? Met de sale werden mensen al helemaal gek, het is dan natuurlijk al een zooitje, maar als je met spullen gaat gooien (gebeurde echt vaak!) dan is het helemaal niet meer te overzien.
Verder heb ik nu echt een hekel gekregen aan toeristen. Zoveel zijn zo asociaal, ik snap dat echt niet, als je in een ander land ‘op bezoek’ bent. Misschien andere normen en waarden daar? Veel toeristen probeerden ook altijd af te dingen: ‘Ik wil dit truitje wel kopen, maar ik geef er 5 euro voor!’ Ehmmm, nee….
Die toeristen denken zeker dat ze in een land zitten waar afdingen normaal is. Dan gaan ze maar naar de Zwarte Markt en kan je afdingen wat je wil.
Dat doen ze bij ons ook :s en ik werk in een boetiek :s ze denken echt dat wij de markt zijn ofzo… Dit doe je toch niet :s
Ja wat is dat toch met afdingen??????
Dat gaat me ook echt op mijn zenuwen.
Ik werk in een modeboutique we hebben 2 filialen en dan nog een kleine outlet waar we 50-70% kortingen op alles hebben, bijvoorbeeld restmaten, kleding met een klein foutje erin, etc.
Komen er klanten die meer dan 70% korting verlangen 😐
Een keer stond ik daar in de ouletstore om een collega even kort af te lossen, kwam er een klant en ze wilde een g-star broek die afgeprijsd was van 130 naar 39 euro nog goedkoper hebben.
En ik zei zo van: sorry maar dat gaat helaas niet, het is al 70% korting en de prijzen staan hier vast.
Zij: ja maar ik wil hem voor 30 hebben.
Ik: sorry gaat niet.
Zij: ja dan bel je maar iemand op
Ik: Wie zal ik bellen dan?
Zij: ja je baas
Ik: Die staat hier voor je (ik ben inkoopster en filiaalleidster)
Toen heeft ze de jeans op de grond gesmeten en is ze kwaad weggebeend.
….zucht
Wat lullig zeg !!
‘Ja, je baas’
‘die staat voor je’
Awesome! 😛