Een paar dagen terug plaatste ik een filmpje van een vervelende verkoopster (klik). De situatie was voor sommige bezoekers herkenbaar en iedereen had eigenlijk wel wat te klagen over irritant winkelpersoneel. Het leek me daarom wel zo eerlijk om de andere kant van de medaille te laten zien, want winkelend publiek kan ook behoorlijk grof zijn.
Toen ik nog als kassameisje bij de Douglas werkte heb ik meerdere keren mijn dag laten verpesten door een boze klant. En niet alleen ik, ook mijn collegaatjes waren regelmatig aan 'de beurt'. Klanten waren soms zo onvriendelijk en veeleisend dat mijn collega's in tranen uitbarstten en door een andere collega overgenomen moesten worden. Gelukkig hadden we een pittige teamleidster die 100% achter haar team stond en die je na afloop even kwam vertellen dat je niet verdrietig moest zijn en dat de klant gewoon een onwijze *censuur* was. Het is echt fijn als iemand achter je staat in zo'n nare situatie.
dating profile advice for men
395″ />
Onderstaand filmpje kwam ik tegen op YouTube en ik word er gewoon bijna een beetje agressief van. Het is in scene gezet (de show heet 'what would you do?'), maar we weten allemaal dat er echt zulke mensen bestaan. Ik vraag me af of ik in zo'n situatie ook mijn mond had opengetrokken. Ik hoop van wel, maar zoiets weet je pas echt als het gebeurt, denk ik.
Verschrikkelijk, hoe de klanten het personeel behandelen! Alsof het slaven zijn. Echt belachelijk en zó onbeschoft! En de vrouwen die hun mond opentrekken: wat een heldinnen! Vooral die laatste, die gaat er echt op af. Geweldig.
De ABC show 'What would you do?' is trouwens echt een goede show die je na laat denken over je eigen normen en waarden. Trek je je mond open of loop je door? Als je 'what would you do' intikt in het zoekvakje op YouTube vind je heel veel afleveringen, het is echt de moeite waard om te kijken, trust me. Van sommige moest ik gewoon huilen. Ik kan heel slecht tegen onrecht.
Hebben jullie wel eens een brutale klant meegemaakt? En heb je wel eens je mond opengetrokken in een situatie zoals in het bovenstaande filmpje, dat je het dus opneemt voor het personeel?
Until next time,
Serena Verbon
zp8497586rq
Er werd 3 x omgeroepen dat het bijna 9 uur was en dat we zouden gaan sluiten.
Ik liep toen naar een vrouw die om 10 over 9 nog in de winkel liep en zei; Zouden jullie naar de kassa willen gaan het is al sluitingstijd geweest. Toen reageerde ze verbeten ”ja weet ik”
Maar als je het weet dat we gesloten zijn waarom loop je dan nog rond in de winkel..
Lastige klanten.. heb er helaas genoeg voorbij zien komen in mijn 5 jaar dat ik werk. Ik stond altijd op de zelfscanafdeling van AH, waarbij ik steekproefsgewijs controles uit moest voeren. Ik heb wel eens klanten gehad die me hierdoor niet normaal vonden, het hele systeem vonden falen, etc.Het is juist niet meer dan normaal om te controleren, anders zouden de klanten massaal met ‘per ongeluk’ niet gescande producten de winkel uit wandelen, nietwaar?
Tegenwoordig doe ik proeverijtjes, de meeste mensen die zogenaamd komen proeven komen gewoon gratis eten. Van de baas moet ik dit dan toestaan, omdat wij meedoen met een winkelwedstrijd onder alle AH’s en hij persé bovenaan wil eindigen. Ik sta me daar dan helemaal te ergeren, en als ik er dan eens wat van zeg mag ik fijn bij de baas op kantoor komen om uit te leggen waarom. Heel vervelend.
ik vind die laatste vrouw egt goed bezig. als ik zie als iemand zo doet. serieus klinkt misschien overdreven maar ik zou gewoon zegge doe gewoon normaal en als ze nog erger gaan doen en zegge ja maar dit en dat dan zou ik egt gaan flippe en naar die gene gaan en drinken over die gene gooien.
Zulke dingen doe je gewoon niet je behandelt mensen zoals je zelf behandelt wilt worden
je moet gewoon respect hebben voor mensen. natuurlijk mag je wel zeggen bij de kapster van als ze je haar fohnt van ohh het voelt te warm het doet pijn ofso.maar een grote mond en als slaaf behandelen nee dat gaat te ver,
goed artikel!;d
Ik werk al twee jaar bij de van Haren, en in de wintermaanden hebben wij buiten bakken staan met veelal spaanse pantoffels erin omdat die goed verkopen. Die sloffen zitten met zo een nylon draadje aan elkaar gemaakt, maar die kunnen hartstikke makkelijk losgetrokken worden omdat mensen er of aan blijven haken, of ze moedwillig kapot trekken omdat ze er even op willen lopen. Geen probleem vind ik. Was er een man en die zat in die bak te wroeten naar de maat van zijn zoontje en zei heel resoluut `ja, ik heb deze gevonden maar ik wil korting omdat ze niet meer aan elkaar zitten`. Dus ik leg het bovenstaande uit roept hij dat ik mijn baas moet halen. Dus ik mijn baas halen en die legt precies hetzelfde uit. Toen was meneer niet zo´n grote held om de sloffen alsnog te kopen. Hij liep met stomende oren de winkel uit 😛
erg jammer hoe sommige mensen zich gedragen hier. Alleen omdat meerdere artikelen op meerdere sites staan maakt het ze meteen afkijkers? Serena is Serena en Mascha is Mascha, ze zijn allebei uniek en brengen hun sites op hún eigen manier. Ga ze niet lopen vergelijken met elkaar alsjeblieft.
Vaak op een zondag als het druk is worden de klanten altijd ongeduldig en gaan ze een beetje racistisch lopen doen. En altijd over iets zeuren, dan denk ik echt rot lekker op. En dan zeg je ga weg uit de winkel, paar weken later komen ze toch weer opdagen. haha
Ik werk zelf in een supermarkt en kom dus met enige regelmaat vervelende klanten tegen (-> http://sylviakuijsten.com/2011/07/22/het-leed-dat-supermarkt-heet%e2%80%a6/). Je let hierdoor automatisch ook op je eigen gedrag als je een winkel binnenloopt, dus ik zie het alleen als een wijze les 😉
Ik maak ook erg vaak vervelende klanten mee, maar ik kan er goed mee omgaan.Als vrienden/bekenden vervelende dingen tegen me zeggen trek ik het me heel erg aan, maar als klanten zoiets doen laat ik het lekker langs me heen gaan; doet me niets (gelukkig!).
Vreselijk!
Ik heb zowat alle reacties gelezen en ben wel meer na gaan denken over mijn eigen gedrag. Ik ben ook wel een kreng geweest eigenlijk.
Ik begroet het winkelpersoneel meestal niet terug, omdat ik standaard denk dat mensen iemand anders groeten. Als ik het op tijd door heb, komt het er heel verdwaasd uit. Zo van “hoi…”
Kleding netjes terug vouwen kan ik niet. Ik probeer het wel. Of als ik de maat niet kan zien, dan lekker in de stapel trekken. Achteraf realiseer ik me dat dit echt kutgedrag is eigenlijk.
Ik vind het wel irritant als je nergens je gepaste kleding kan achter laten (zoals bij C&A, kan je de hele winkel weer door, doe ik ook niet altijd) of als er geen testers zijn. Tsja, bij de drogist houdt dat wel in, dat ik dan een gewoon product gebruik. Het liefst wel eentje die al eens eerder slachtoffer is geweest.
Het bitcherigste wat ik heb gedaan is iets bestellen wat niet op de kaart stond. “Ja, maar dat staat niet op de kaart toch?” – “Nee, maar u kunt het toch wel maken?” – “Uh…oke…”. Mijn vriendin sprak me hier later wel op aan. Ik had op het moment zelf niet door dat ik echt aso aan het doen was.
Dus ja, ik ga mezelf nog maar eens achter mijn oortje krabben en wat beleefder zijn naar winkelpersoneel.
De pashokjes versmeren, dingen op de grond gooien en niet oprapen, afdingen…daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Evenals schelden en bedreigen. Waarom? Ik ben geen moeder Theresa, maar dit gaat toch echt veel te ver.
Goed artikel! Ik vind het aller ergst als ze doen alsof het personeel slaven zijn of hun discrimineren/kleineren!!
& al dat gezeur hier over andere blogs… eigenlijk net zoiets. Niet iedereen volgt zoveel andere blogs & er blijven altijd genoeg mensen die het nog niet gelezen hebben. En lees het dan niet & laat dan ook geen nutteloze comment achter !
Ik lees de blogposts van beautylab altijd met veel plezier 🙂
echt een goed show. echt belachelijk hoe onbeschoft en ruw sommige mensen kunnen zijn!
Ik heb een aantal maanden geleden bij de Hunkemoller gewerkt.
Dus vrouwen helpen met het aanpassen van een goede (eigenlijk is het rotkwaliteit) en passende bh.
Omdat deze Hunkemoller in het Outlet ligt te Roermond, waar veel nationaliteiten komen shoppen.
Deze Duitse mevrouw wilde een bh passen en advies of deze goed zat. Toen ik haar wilde helpen zei ze tegen me:
Ik wil niet dat je me helpt. Jij weet hier niks vanaf met je kleine tieten.
Ik kon wel janken om eerlijk te zijn. K*twijf. Heb echt moeite moeten doen om me netjes te houden!
Als ik iets zie wat me niet aanstaat zeg ik daar wat van.
Als ik bijvoorbeeld tijdens een concert met mijn 1,67m achter iemand van 2,10 sta, vraag ik netjes of diegene wil ruilen van plek, meestal vinden ze dat geen probleem. Om nou het hele concert chagrijnig te zijn omdat ik niks zie, of gemene opmerkingen maken over die persoon zijn/haar lengte slaat ook nergens op.
Ik ben voor rechtvaardigheid, en als iemand voorpiept in de rij zeg ik daar wat van. Als de verkoopster mij wil helpen terwijl er nog 3 mensen voor mij waren dan wijs ik haar daar vriendelijk op, en vind ik het geen punt om te wachten.
Het moet van twee kanten komen!
Ik werk zelf in een schoenenwinkel waar altijd hartstikke gezellige klanten komen, gelukkig!