Terugblik op Skin Squad 2024

Ook het afgelopen jaar was ik de skincare-expert van de L’Oréal Paris Skin Squad; een enthousiaste groep vrouwelijke influencers van verschillende leeftijden en achtergronden. Onze squad bestaat uit twintigers (Romy, Debbie en Latifah), dertigers (Tara en Jamey), ikzelf als veertiger, en Fez, onze vijftiger. Samen vertegenwoordigen we verschillende huidtypes en -kleuren, wat perfect aansluit bij de inclusieve visie van L’Oréal Paris: skincare is voor iedereen.

De Skin Squad is een initiatief van Janine van Tulder, eigenaresse van Hot Pink Media, in samenwerking met L’Oréal Paris. Janine staat bekend om haar innovatieve aanpak binnen de media- en marketingwereld en heeft met de Skin Squad een uniek concept ontwikkeld. Ze wilde verder gaan dan alleen het promoten van producten. Het doel? Niet alleen de nieuwste innovaties van L’Oréal Paris delen met een breder publiek, maar ook influencers voorzien van wetenschappelijke kennis en inzichten die ze weer kunnen doorgeven aan hun volgers. Het is een perfecte mix van educatie, empowerment en community building.

Mijn rol als skincare-expert

Al tien jaar werk ik samen met L’Oréal Paris, een merk dat wetenschap en innovatie hoog in het vaandel heeft staan. Met mijn expertise in huidverzorging is het mijn missie om deze vrouwen alles te leren over de huid en de actieve ingrediënten die de basis vormen van de innovatieve producten van L’Oréal Paris. Van hyaluronzuur en niacinamide tot retinol en glycolzuur, elk ingrediënt heeft een unieke werking en doel. Ik vind het fantastisch om mijn kennis te kunnen delen met de Skin Squad zodat zij op hun beurt deze inzichten weer kunnen delen met hun eigen volgers.

Maar deze samenwerking draait niet alleen om kennis, ook om empowerment. Het is belangrijk om vrouwen te helpen begrijpen hoe ze het beste voor hun huid kunnen zorgen en hoe ze de juiste keuzes kunnen maken binnen het uitgebreide L’Oréal Paris assortiment. Hierdoor creëeren we niet alleen betere ambassadeurs voor het merk, maar ook vrouwen die zelfverzekerder zijn over hun eigen huid en skincare routine, en dus ook in hun aanbevelingen aan anderen.

Gezellige en leerzame bijeenkomsten

Het afgelopen jaar hebben we als Skin Squad regelmatig lunches gehad op leuke locaties in Amsterdam. Daarnaast hebben we aan het begin van het jaar slangen om onze nek gehad om de ‘Snake Peel’ uit de Bright Reveal lijn te promoten.


In mei zijn we een paar dagen naar Parijs gegaan en in december zijn we gezellig met zijn allen wezen schaatsen. Dat was echt geweldig en deze momenten zijn daarnaast ontzettend waardevol. We leren elkaar zo beter kennen, we wisselen ideeën uit en doen tegelijkertijd kennis op. De sfeer is ontspannen, met veel gelach en persoonlijke verhalen, maar altijd met de wetenschap en skincare als verbindend thema.


Tijdens deze lunches deel ik de nieuwste innovaties van L’Oréal Paris, zoals de laatste formules en technologieën, en geef ik uitleg over hoe deze producten werken. Maar ook bespreken we hoe we deze kennis kunnen toepassen in onze content. Hoe vertaal je complexe informatie over ingrediënten naar iets wat je volgers begrijpen en waarderen? En hoe verhoog je de engagement van je video’s? Het antwoord ligt in storytelling,  een vaardigheid waarin Janine ons uitdaagt, inspireert en ondersteunt.

De kracht van diversiteit

Wat de Skin Squad zo bijzonder maakt is de diversiteit. Iedereen brengt haar eigen verhaal, ervaring en perspectief mee, en dat maakt onze samenwerking zo rijk en inspirerend. Voor een twintiger draait skincare bijvoorbeeld vaak om preventie en het opbouwen van een goede basis, terwijl dertigers zich meer richten op hydratatie en het aanpakken van de eerste tekenen van veroudering. Als veertiger en vijftiger kijken Fez en ik weer naar andere aspecten, zoals huidversteviging en hyperpigmentatie.

Samen groeien en leren

Wat ik het mooiste vind aan de Skin Squad is de energie en betrokkenheid van de groep. Iedereen is leergierig en enthousiast om haar eigen kennis te vergroten én uit te wisselen. En niet alleen op skincare gebied, want tijdens zo’n lunch vliegen de tips over fotografie, editten, handige apps, interactie met je volgers, goede ‘hooks’ en TikTok trends over tafel.

Het was dus wederom een geweldig jaar met de L’Oréal Paris Skin Squad. We willen samen groeien en leren, en het maakt me trots om deel uit te maken van zo’n fijne groep vrouwen die elkaar helpen en versterken.

Until next time,
Serena Verbon

Volg:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *