Philosophy: believe in miracles

Mijn eerste kennismaking met Philosophy was in 2009, toen mijn zusje Larissa en ik samen voor een weekje naar New York City vertrokken. Ik had er al wel eens over gelezen natuurlijk, maar het merk was destijds niet in Nederland te koop dus ik stond te trappelen om aan alle lekkere douchegels te snuffelen. In de Sephora vloog ik op het schap af waar het water me in de mond liep van namen als ‘raspberry sorbet’ ‘cinnamon buns’ en ‘coconut frosting’.


Uiteindelijk ging ik niet voor de foody douchegels, maar viel ik als een blok voor het parfum ‘Amazing Grace’. Ik verwende mezelf met een cadeauset (douchegel, bodylotion, eau de toilette) en was er helemaal in mijn nopjes mee. In de hotelkamer werd de douchegel door Larissa en mij veelvuldig als shampoo en showergel gebruikt en ik sprayde in het wildeweg met het parfum. Wat een heerlijke geur! Natuurlijk kon ook Larissa de geur niet weerstaan, dus vlak voor vertrek besloot zij ook een flesje te kopen. En nu nog steeds, wanneer ik Amazing Grace ruik, denk ik terug aan de leuke tijd die ik met mijn zusje in New York heb gehad. Dan mis ik het, en wil ik weer terug.


Hoewel mijn eerste kennismaking met Philosophy de parfums en de douchegels waren, heeft Philosophy ook een geweldig assortiment skincareproducten. Destijds lette ik daar nog niet zo op, maar nu ik daar een aantal producten van in gebruik heb ben ik toch wel een ‘Philosophy fan’ te noemen. Sinds februari 2012 is Philosophy gelukkig gewoon in Nederland verkrijgbaar in geselecteerde Ici Paris XL vestigingen én via de Ici Paris XL webshop.


De oprichtster van Philosophy is Cristina Carlino, een echte businesswoman met 30 jaar ervaring in de gezondsheids-, beauty- en welnesssector. In 1990 richtte ze biomedic op, een bedrijf in medische huidverzorging dat overal ter wereld hoog staat aangeschreven bij dermatologen en plastische chirurgen.

Zo’n 6 jaar later, in 1996, richtte Cristina Philosophy op. Haar missie was om de ‘kloof’ tussen de consument en de dokter/chirurg te overbruggen door producten op de markt te brengen die voor hetzelfde effect konden zorgen als een behandeling bij een dermatoloog. Philosophy biedt goede huidverzorgingsproducten tegen een betaalbare prijs in locale winkels en maakt het dus voor elke vrouw ter wereld makkelijk en toegankelijk. Geen afspraken maken, geen tijd verdoen in spreekkamers en wachtruimten, niet alleen maar skincare kunnen kopen bij die ene salon, maar gewoon: op je badkamerplankje. Easy like that!

Hieronder een video waarin Cristina praat over hun bestselling product ‘Hope in a Jar’ :

Philosophy was het eerste merk die een peeling voor thuisgebruik ontwikkelde. Voorheen waren zulke behandelingen alleen nog mogelijk bij een dermatoloog of schoonheidsspecialist. De prijs van de Philosophy skincare is redelijk betaalbaar te noemen, zeker gezien de hoge hoeveelheden werkzame stoffen die ze gebruiken, zoals retinol, salicylzuur, vitamine C, etc. De prijzen variëren van €9,95 tot €69,95.

Waarom kan Philosophy de kosten zo laag houden? Simpel. In plaats van dure supermodellen of celebrities gebruiken zij oude kinderkiekjes van hun werknemers. Het geeft het merk een vertrouwde en lieflijke jaren ’50 – ’60 uitstraling en de verpakkingen zijn hierdoor echt heel leuk en feestelijk!

Hieronder een foto van Christina zelf op vierjarige leeftijd.



Philosophy gebruikt daarnaast de meest eenvoudige verpakkingen, heel rechttoe rechtaan. Maar, juist door deze eenvoud zijn de verpakkingen heel strak en puur. En op elk product staat iets moois. Een inspirerend verhaal, een mooie quote. Op de overheerlijke douchegels staan zelfs echte recepten!


Ik weet niet waarom ik altijd zo sceptisch ben, misschien zit het in mijn bloed. Ik denk dan, Philosophy, dat ken ik van de parfums en de douchegels, dus hoe goed kan de skincare dan zijn? Nu ik eenmaal weet dat Philosophy juist is begonnen met skincare en dat het is opgericht door iemand die al 30 jaar in het vak zit, begin ik al iets meer vertrouwen te krijgen. En dan lees ik dat het merk sinds de oprichting talloze prijzen heeft gewonnen. Ik lees reviews van Amerikaanse dames die niets dan lovend zijn. Wow! Ik wil dit ook!

Dus, momenteel ben ik ook in het bezit van Philosophy skincare. Ik heb ‘the microdelivery peel’ en ‘miracle worker’ en ik ben er erg over te spreken. Het leek me leuk om jullie eerst wat backgroundinformatie over Philosphy te geven voordat ik overga naar de review, die hebben jullie dus nog te goed van mij!


Wat was jullie eerste kennismaking met Philosophy? Ben je benieuwd naar het merk?

Until next time,
Serena Verbon

Volg:

62 Reacties

  1. Z.
    11 juli 2015 / zaterdag, 11 juli 2015

    Beste Serena,

    Dankzij jou heb ik jaren Amazing Grace met veel plezier gebruikt. Het was een heerlijke vrouwelijke schone geur, echt one of a kind!

    De laatste tijd was ik echter minder tevreden. De geur rook wat vreemd, en ging niet meer lang mee. Het alcohol percentage lijkt hoger en het lijkt wel een goedkope drogisterij parfum (no offense). Ik dacht dat het aan mij lag, of dat het misschien een productiefout was. Het bleef echter aanhouden en toen heb ik wat rondgekeken op internet.

    In 2012 is het bedrijf van Cristina Carlino overgenomen door Coty. Zij hebben de formule veranderd en dus zijn de geuren niet meer hetzelfde. Ik heb ontelbaar teleurgestelde reacties gelezen in de reviews op de site van Philosophy en Sephora. Ook op de facebook pagina van Cristina laten fans wanhopige berichten achter.

    Veel fans hebben contact opgenomen met Coty, maar zij beweren dat de formule niet is gewijzigd…

    Ik vroeg me af of jij het verschil ook hebt gemerkt. Misschien kan je ons een dupe aanraden? De huidige geur van Amazing Grace is echt een schande. Ik geloof dat the Beauty Bakery solid parfum verkocht in de geur van Amazing Grace, maar ik kan het niet meer vinden.

    Ik ben best sceptisch over parfum en hou niet van afwisseling. Amazing Grace kenmerkt mij en ik vind dit zo ontzettend jammer. Ik hoor graag hoe jij hier tegenover staat.

    • Z.
      11 juli 2015 / zaterdag, 11 juli 2015

      – Amazing Grace kenmerkt mij en ik vind dit zo ontzettend jammer.

      * De wijziging in de formule vind ik ontzettend jammer :p

  2. 2 mei 2012 / woensdag, 2 mei 2012

    Toevallig ben ik sinds vorige week aan het kijken naar de Philosophy douchegels, maar ik kan gewoon niet kiezen! Het ziet er allemaal zoooo lekker uit!

  3. 29 april 2012 / zondag, 29 april 2012

    Ik ken de facial skincare al sinds eh.. 2006. Hier ben ik erg tevreden over. De douchegels ken ik (nog) niet, maar ze staan wel op mijn wishlist!

  4. Anita
    29 april 2012 / zondag, 29 april 2012

    Ken het puur en alleen van naam/ tv- Oprah.
    Word nu toch wel eens tijd dat ik er kennis mee maak.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *