Deze make-up producten werden mij aangeraden door Douglas medewerkers

Stel, je bent op zoek naar een mooi cadeautje voor een échte make-up liefhebber, maar zelf heb je er de ballen verstand van. Dus je belt parfumerie Douglas voor wat gericht advies voordat je de winkel binnen loopt. Wat raden Douglas medewerkers van over het gehele land mij zoal aan?

“Ja, hallo? Met Dewi spreek je. Ik heb misschien een dom vraagje…. Mijn zus is echt ECHTE make-up freak, maar ik heb er ECHT geen verstand van, dus eh…. wat moet ik kopen? Het mogen best dure merken zijn.”

Douglas Utrecht Vredenburg

Via het magazijn werd ik doorgeschakeld naar de winkel. Hopend dat ik mijn tante niet aan de lijn zou krijgen (zij zou mijn stem meteen herkennen) wachtte ik af. Mijn ex-collega T. nam op. Shit, dat werd tricky. Spontaan zette ik een iets lagere stem op met een Utrecht accentje en een kleine slis. Het werkte.


Allereerst werd mij de Estee Lauder Blockbuster set aangeraden. Deze sets zijn erg in trek en vliegen de toonbank over, ondanks de prijs van €101,-. Deze set bevat echter heel veel luxe items waarmee je uiteindelijk een hele goede deal scoort;

– Estée Lauder Advanced Night Repair
– Estée Lauder Eye Makeup Remover
– Estée Lauder Revitalizing Supreme+ Creme
– Estée Lauder Pure Color Envy Lipstick 440 Irresistable
– Estée Lauder Pure Color Envy Lipstick 340 Envious
– Estée Lauder Sumptuous Extreme Mascara
– Estée Lauder Color Envy Blush Palette
-2x Estée Lauder Pure Color Envy Oogschaduw palletten

Een bedrag van €101,- is natuurlijk best veel geld, maar als je kijkt wat je ervoor krijgt moet ik toegeven dat het inderdaad een prachtig cadeau is en dat de totale waarde van de items vele malen hoger ligt. Deze full size en travel size producten hebben makkelijk een winkelwaarde van het dubbele of driedubbele. De Blockbuster set is heel voordelig en scherp geprijsd en ik snap dat deze set mij werd aangeraden.


Toen ik aangaf dat €101,- iets boven mijn budget lag werd er meteen met me mee gedacht. T. gaf aan dat er nieuwe producten waren binnengekomen van Victoria Beckham, in samenwerking met Estee Lauder. De producten zagen er prachtig uit, heel luxe, en zouden zeker in de smaak vallen bij make-up lovers. Misschien dat 2 producten uit de lijn een mooi setje zouden vormen.

‘Ah, dat is die ene van de Spice Girls toch? Die nooit lacht!’ zei ik. Er werd vriendelijk teruggelachen vanaf de andere kant van de lijn. Als laatste tip kreeg ik de mascara’s van Lancôme, Yves Saint Laurent en Dior. ‘Daarmee sla je eigenlijk nooit de plank mis’.

Al met al een vriendelijk gesprek, er werd goed de tijd voor me genomen en er werd echt lief met me meegedacht. Top!

Douglas Den Bosch

Ook door de Douglas in Den Bosch werd ik heel vriendelijk te woord gestaan. Ik kreeg een aardig meisje aan de lijn die goed de tijd voor me nam. Ook hier werd mij de Blockbuster set van Estee Lauder aangeraden. Toen ik aangaf dat €101,- iets boven mijn budget lag werd ik gewezen op Chanel. Een mooie lipstick met een bijpassende blush of nagellak zou een mooi setje vormen voor een echte make-up lover die dol is op designer make-up! Ik moest dan wel even naar de winkel komen om samen een mooie kleur uit te zoeken. Al met al een leuk gesprek (je hoort het ook echt als mensen lachen tijdens het praten) en het meisje was erg geduldig.

Douglas Eindhoven

In Eindhoven kreeg ik een aardig meisje aan de lijn die na kort nadenken besloot dat ik voor een highlighter moest gaan. ‘Daar houden make-up lovers heel erg van!’. En welke ik dan moest hebben? De Shimmer Bricks van Bobbi Brown of een mooie highlighter van Dior. Lekker kort en bondig en heel kordaat, maar toch vriendelijk. Erg fijn, aangezien ik aan de telefoon aangaf dat ik helemaal clueless was en geen idee had wat ik moest halen.

Douglas Maastricht


Het gesprek met de medewerker van Douglas Maastricht ging iets moeizamer. De mevrouw wist niets te noemen, en vond dat ik eigenlijk gewoon naar de winkel moest komen. Dat is natuurlijk heel logisch, maar ik drong toch even aan om haar aanraders te weten te komen. Na wikken en wegen, een paar awkward stiltes en ‘ja….ja….ja…. dat is heel persoonlijk!’ en ‘hmmm… het is heel lastig….’ kreeg ik er uiteindelijk uit dat ik goede punten zou scoren met een Chanel lipstick, Chanel mascara of een Chanel Les 4 Ombres palette.

Douglas Rotterdam


Het meisje aan de andere kant van de lijn was EXTREEM enthousiast, lief en behulpzaam en begon meteen te ratelen. Met een lipstick van MAC zou ik sowieso goed zitten, maar er waren ook onlangs nieuws limited edition oogschaduwpalettes uitgekomen die helemaal te gek waren.


En als ik echt punten wilde scoren bij mijn beautyliefhebbende zus, moest ik dit weekend langskomen omdat de MAC Snowball collectie zou worden gelanceerd. Een hele gewilde LE collectie die altijd erg snel uitverkocht is, dus ik moest vroeg komen. Hele mooie producten met sneeuwvlokjes enzo.


Maar, met de Benefit wenkbrauwsetjes zou ik ook altijd goed zitten, en naast de wenkbrauwsetjes had Benefit ook nog andere leuke setjes in hele leuke verpakkingen die er gewoon leuk en schattig uitzien en erg leuk zijn om te geven als cadeautje.

Al met al een leuk en vriendelijk gesprek, en ook gewoon heel nuttig. Erg leuk om iemand zo enthousiast te horen praten over make-up! Ik hing op met een grote glimlach op mijn gezicht, dit meisje maakte me helemaal vrolijk.

Douglas Amsterdam

Ook in Amsterdam kreeg ik een enthousiaste medewerker aan de lijn die een hele waslijst opsomde. Wat dacht ik bijvoorbeeld van:

– de foundation primer van Smashbox
– een mooie highlighter, zoals de Bobbi Brown Shimmer Bricks
– de Porefessional van Benefit
– of een contour palette van Anastasia
– een beautyblender, hele handige tool
– of een reinigend Glamglow masker
– mascara’s die het altijd goed doen waren volgens haar de Estee lauder sumptious extreme mascara of de Bobbi Brown smokey eyes mascara

Om nog even extra te benadrukken dat ik een totale noob was op het gebied van beauty zei ik, ‘Bobby Brown, dat is toch die ene zanger, de ex-man van Whitney? Ik wist niet dat hij make-up verkocht, wat leuk!’ zei ik. De medewerker lachte vriendelijk en zei dat ze die vraag vaak kregen, maar dat het om een andere persoon ging.

Deze medewerker was heel behulpzaam, vriendelijk en leuk, ze nam goed de tijd voor me en het was vooral een zeer nuttig gesprek. Ik kreeg gewoon goed antwoord op de vraag.

Douglas Zwolle

Ook bij de Douglas in Zwolle werd ik doorverbonden met een superlief en vriendelijk meisje, die me erg enthousiast te woord stond. Ook hier werd de Blockbuster set van Estee Lauder aangeraden (mijn God, ik moet dat ding dus echt hebben nu he??).

Verder raadde ze me aan;
– MAC oogschaduwpaletten (die het meisje in Rotterdam me ook al aanraadde)
– MAC Snowball collectie (ik denk dat zij en het meisje in Rotterdam vriendinnen zijn, haha)
– Met de MAC soft and gentle highlighter zat ik altijd goed


Ik moest ook eens kijken naar de nieuwe kerstlooks van Chanel en Dior, waar prachtige LE items in zaten die perfect zijn voor beautyliefhebbers.

En natuurlijk zou ze zorgen dat ik goed werd geholpen als ik naar de winkel zou komen, dat er iemand zou zijn die met me mee zou lopen om me alles te laten zien wat ze had opgenoemd en dat het prachtig zou worden ingepakt.

Had bijna de neiging om in mijn auto naar Zwolle te rijden, zo lief was ze.

Douglas Groningen

De medewerker van Douglas Groningen wist niet zo goed wat ze met mijn vraag aan moest. Ik moest eigenlijk gewoon naar de winkel komen. Toen ik aangaf dat ik werkelijk niets wist van make-up en het dus geen zin had om advies te krijgen in de winkel, en gewoon van haar wilde weten wat ik moest kopen, kwam ze met ‘MAC lipsticks’. Ze wilde al bijna ophangen, maar ik gaf me nog niet gewonnen. ‘En als ik nu geen lipstick wil? Wat moet ik dan halen voor mijn zus?’ vroeg ik. ‘Ze is een echte make-up freak, ze houdt van alle mooie merken’.


Na lang nadenken kwam er toch iets meer informatie uit. Ik kon eens kijken naar mascara setjes van Lancôme of Clinique (waarbij dan een gratis oogpotloodje of oogmake-up reiniger zou zitten). ‘Niet zo heel spannend’ gaf ik aan. What else? Na nog eens lang nadenken opperde ze de Benefit wenkbrauwproducten of de Bobbi Brown Shimmer Bricks.

Ik vond het een moeizaam gesprek, ik kreeg het idee dat ze me niet echt te woord wilde staan of dat ze gewoon echt geen idee had wat ze me moest aanraden. Ze wilde me vooral de winkel in hebben. Toch kwam ze na lang doorvragen met enkele goede tips.

Douglas Leeuwarden

Toen ik de Douglas Leeuwarden belde kreeg ik iemand aan de lijn die nog aan het lunchen was en mij eigenlijk geen antwoord wilde geven. Ze zei letterlijk ‘ik kan je geen antwoord geven, je moet naar de winkel komen’. Op aandringen kwam ze toch met een antwoord op de proppen: de glow palettes van Bobbi Brown.

‘Heten die palettes écht glow palettes?’ vroeg ik. Want ik wist bijna zeker dat ze de Shimmer Bricks bedoelde. ‘Nee zo heten ze niet, maar ik kan even niet op de naam komen’. Ik hoorde wat geroezemoes op de achtergrond van waarschijnlijk een andere medewerker in de kantine die haar de juiste naam influisterde. ‘Shimmer Bricks, die bedoelde ik’. De medewerker wilde ophangen en mij niet aan de telefoon verder helpen, maar ik drong aan (tot twee keer toe) en toen antwoordde ze ‘ik drink even mijn laatste slok thee op en dan help ik je verder’.

Na een minuutje of 2 kreeg ik een andere medewerker aan de lijn.


Een hele vriendelijke en behulpzame meid, die mij super specifiek (want daar vroeg ik ook om) antwoord gaf. Ik kon kijken naar de Bobbi Brown Shimmer Bricks, en dan de kleur Pink Glow want die staat mooi bij iedereen. Matte lipsticks zijn ook erg mooi, en dan die van MAC in de kleuren Velvet Teddy of Rubby Woo. Dat was wel heel rood, maar een mooie klassieke kleur die iedereen flatterend zou staan. Ook de Benefit wenkbrauwpotloodjes waren erg in trek, de Gimme Brow. Ik kon ook kijken naar de Smashbox primer en dan de neutrale Photofinish, of naar de finishing sprays van zowel Smashbox of MAC. Dit meisje nam echt de tijd voor me en bleef de hele tijd lief en geduldig. Al met al ben ik toch nog goed geholpen.


Zo, nadat ik alle Douglas filialen in de grote steden van heel Nederland gebeld heb kan ik een goed beeld scheppen van de make-up producten die momenteel helemaal hot & happening zijn, en die ALTIJD goed zijn om cadeau te geven aan een echte make-up lover.

Hieronder de top 10 make-up producten volgens Douglas medewerkers;

1. Estee Lauder Blockbuster set
2. Bobbi Brown Shimmer Bricks
3. Benefit wenkbrauwproducten of -setjes
4. MAC lipsticks
5. MAC oogschaduwpaletten
6. MAC Snowball collectie
7. Smashbox foundation primer of finishing spray
8. Chanel kerstlook (lipstick, nagellak of Les 4 Ombres)
9. Victoria Beckham x Estee Lauder collectie
10. Bobbi Brown Smokey Eyes mascara

*disclaimer – dit artikel is niet geschreven om parfumerie Douglas en haar medewerkers te bekritiseren dan wel op te hemelen. De gesprekken tussen mij en de Douglas medewerkers zijn natuurlijk subjectief en bovendien momentopnames. Dit is gewoon puur een klein, persoonlijk onderzoekje die spontaan bij me opkwam. Ik hoop dat jullie het leuk en vermakelijk vonden om te lezen!

Wat is jouw leukste shop ervaring geweest met een medewerker? Deel het in de comments! En zou jij iets uit deze top 10 willen toevoegen aan je eigen stash?

Until next time,
Serena Verbon

Volg:

91 Reacties

  1. Diana
    10 november 2017 / vrijdag, 10 november 2017

    Superleuk artikel!! Heel origineel ook 🙂

  2. Michelle
    9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Hee Serena,

    Leuk stuk en bedankt voor het geven van de tips. Nu kan ik me wishlist weer aan passen haha. Ik heb nog een kleine vraag ( als je tijd hebt en dit leest ) .. heeft niks met het artikel te maken maar.. ik ga zaterdag naar Parijs 🙂 Wat zijn nou de plekken die ik niet mag missen die make-up gerelateerd zijn. Zelf kom ik niet verder dan Sephora, echt slecht haha.

    Alvast bedankt! X

  3. Susanne
    9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Leuk artikel Serena!!

  4. 9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Super leuk artikel seen, heb ’em met veel plezier gelezen en ik vond het vooral super leuk om te lezen dat er zoveel meiden enthousiast hun tips en aanraders konden vertellen. Hoe je wordt behandeld in een winkel heeft zo ontzettend veel invloed op mijn mood voor die dag. Ik vraag me soms echt af of medewerkers dit zelf wel doorhebben als ik weer eens rot behandeld wordt. En daar kan ik er echt wel wat van noemen. Maar als je dan zo ontzettend leuk en enthousiast wordt geholpen, dan is mijn dag ook meteen een stuk beter gezet. Dikke duim omhoog voor (de meeste van) deze medewerkersters!! En ook fijn zo’n topperlijst met producten haha. Nu moet ik nog m’n xmas lijstje gaan invullen…

  5. A
    9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Leuk artikel!! Top

  6. Matanja
    9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Leuk artikel!!
    Zo weet ik ook gelijk wat er nog komen gaat bij de Douglas om iets te kopen voor mezelf of een ander, ik zie er wel mooie dingen tussen zitten………
    Ik heb zelf ook weleens gebeld naar de Douglas in Rotterdam omdat ik wat moois zag op de site (en ik wist niet of daar parfum inzat) en ik had een vriendelijke dame aan de telefoon en ik kreeg heel goed advies over de producten die ik wel en niet kon gebruiken voor mijn gevoelige gezichtshuid en daar was ik heel blij mee 🙂

  7. Fleur
    9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Leuk artikel maar je schrijft steeds “ik sprak een aardig meisje, die…”. Het moet natuurlijk “dat” zijn. Normaal gesproken zou ik niet op een enkel foutje wijzen maar je schrijft het zo vaak dat het irritant wordt.

    • Ann
      9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

      Och jeetje meid! Wat is het leven toch zwaar, vind je niet?

      • Car
        9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

        Huh nee, op een puur feitelijke fout wijzen maakt het leven toch niet direct zwaar?

      • Eveline
        9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

        Haha, meid, het lijkt er meer op alsof jouw leven zwaar is. Als je niks nuttigs te melden hebt, hou die trieste ‘passief agressieve’ opmerkingen naar anderen voor jezelf.

      • Louise
        9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

        Huh, Ann, waarom reageer je zo onaardig op feedback?

  8. Ellen
    9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Wat een leuk artikel, heel creatief idee dat je mooi hebt uitgewerkt! Echt de kwaliteit van werk dat zo typerend is aan Beautylab!

  9. Rosa
    9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Haha wat een super leuk idee van je! Gaaf artikel geworden, echt heel erg leuk.

  10. 9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Wat een super leuk artikel! Niet dat ik een fan ben van de Douglas (ook niet echt van de Ici Paris XL die wij in Alkmaar hebben) maar leuk om te horen wat de medewerkers aanraden, zo heb je wel een mooi overzichtelijk lijstje als je niet weet wat je moet vragen voor je verjaardag of kerst. Goeie timing!

  11. cho5990
    9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Wat een leuk en origineel artikel! Als trotse Hagenaar moet ik wel even ‘zeuren’ dat ik de Douglas Den Haag miste 😉 ! Maar, dat maakt natuurlijk niets uit voor de kwaliteit van dit artikel :p, want dit geeft me echt goede inspiratie voor de komende feestdagen! Thanks :)!!

  12. 9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Wat een super leuk en origineel artikel! Grappig om te zien hoe verschillende mensen andere aanraders hebben. Ik ben nu nog benieuwder om meer producten van Estee Lauder te proberen, want ik heb wel eens een moisturizer geprobeerd en daar was ik heel tevreden over.

  13. Annie
    9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Aan de ene kant vind ik het een goed en leuk artikel, vooral de top 10 vind ik erg handig! Alleen voelt het ook een beetje als even snel een artikel schrijven. Een paar winkels bellen, een paar plaatjes van internet plukken en klaar..

    • Serena
      Auteur
      9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

      hi Annie,
      Ik heb ongeveer 45 minuten aan de telefoon gehangen in totaal, het kostte me 2,5 uur om de gesprekken uit te werken en het zoeken van de plaatjes en maken van de collages kostte me zo’n anderhalf uur. Al met al meer dan een halve dag werk.

      • Tess
        9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

        Dit is precies een reactie van iemand die geen idee heeft hoeveel moeite/tijd iets kost. Jammer.

        Ik vind het een superleuk artikel Serena en vernieuwend! (:

      • Annie
        9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

        Bedankt voor je uitleg! 🙂

      • Lilly
        9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

        Mensen met een normale job die werken een volledige dag voor een dag loon. Ah en ze leveren ook elke dag werk.

        • Thalya
          9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

          Artikels schrijven is dan ook niet het enige dat Serena doet, Lilly 🙂 Ik vind je comment een beetje gemeen overkomen!

        • A
          9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

          Ugh, weer zo’n negatief persoon,yak

          • A
            9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

            Lilly in dit geval

  14. Roze wolkje
    9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Vernieuwend artikel!

  15. Lija
    9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Leuk artikel met een originele insteek, top!

  16. petra
    9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

    Mooi lijstje hoor! De Victoria Beckham-lijn is mijn favoriet:) Je moet het treffen met een verkoopster. Bij de Iciparis op de Lijnbaan in Rotterdam zijn ze allemaal even enthousiast! Daar kom ik graag:) Was dat overal maar zo. Ik moest voor mijn opleiding een aantal beauty counters langs om te ervaren hoe verkoopgesprekken gaan. Nou er zijn er een hoop die kunnen wel een extra cursus klantvriendelijkheid gebruiken haha! Leuk artikel Serena!!

  17. Marieke
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Echt heel leuk bedacht artikel! Lekker origineel en erg vermakelijk en daarnaast ook gwn heel handig! ?

  18. Justme
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Heel leuk artikel!

  19. Anne
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Suuuuper leuk artikel!
    Mag je vaker doen! Heb de laatste tijd geen tijd/rust meer om rustig een artikeltje te gaan lezen, maar hier heb ik toch even de tijd voor genomen. :)))

  20. Luna
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Heel leuk idee dit artikel! Zelf kom ik bijna niet in de Douglas of welke andere make-up achtige winkel dan ook. Tenzij ik parfum wil testen.

    Laatst was ik met mijn zus in de Douglas in Groningen en we werden echt heel enthousiast geholpen door een medewerkster. Ze liet ons allemaal parfum ruiken, vertelde over de geurnoten, de samenstellingen, ze zorgde er voor dat we verschillende soorten geuren roken van licht tot zwaar etc. ik vond het gewoon sneu om te zeggen dat we er over na wilden denken en echt weg moesten met de auto ivm een afspraak. Zoveel tijd en moeite in ons gestopt.. In elk geval, als ik straks eindelijk een nieuw geurtje kan kopen, hoop ik dat zij me weer kan helpen 😉

  21. Ger
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Heel mooi en origineel artikel. Wat een prachtige producten zeg, vooral dat setje van Estee Lauder.
    De Douglas in Middelburg is ook een top winkel. Heel lieve en ook super verzorgde medewerkers, ik kom er graag.

  22. Emma
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Wat een leuk artikel!! Leuk om de tips te horen maar ook leuk om de verschillen en overeenkomsten te zien! Ik hou er ook van als mensen liefde hebben voor het werk dat ze doen of het product dat ze kopen 🙂

  23. Claire
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Ik ben gek op make-up, ik weet er veel van en dankzij jullie en de bladen goed op de hoogte van wat er te koop is. Toch behandelen de dames me meestal als een volslagen nitwit. Ik heb het over Douglas Maastricht. Ik ga liever naar Ici Paris xl. Soms moet ik wel naar Douglas voor dingen die Ici niet verkoopt. Ik word vaak afgescheept met suffe proefjes, terwijl de jongere klanten de leuke dingen krijgen. Nu onderhandel ik gewoon. Ik vraag wat voor proefjes ik krijg als ik iets koop. En als het mij niet bevalt koop ik het produkt niet. De verkoopster van Jo Malone is wèl een schatje, die zet ik even in het zonnetje!

  24. Kau
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Wat een leuke initiatief!

    Je komt altijd met die goeie ideeen, top wijf!

    Ik miste douglas DH 🙁 *cry cry*

  25. Joyce
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Ik vind dit ook een beetje dubbel. Aan de ene kant hartstikke leuk om te lezen, aan de andere kant vind ik het niet zo netjes ten opzichte van de dames die je aan de telefoon hebt gehad. Ik werk zelf in een winkel en het is heel frustrerend als je klanten in je winkel hebt en je wordt opgehouden door iemand aan de telefoon. De mensen die je in de winkel hebt hebben de moeite genomen om naar de winkel te komen om jouw advies te vragen. Daar wil je tijd en aandacht in stoppen. Mensen die telefonisch advies vragen hebben de neiging om online te bestellen. Dus ik snap goed dat ze aangeven dat je het beste even langs kunt komen. Petje af voor de meiden die je aan de telefoon uitgebreid te woord hebben gestaan.

    • Lilly
      9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

      Precies dit. Ik vind het ook logisch dat ze aangeven dat ze niet graag telefoneren, klanten in de winkel zelf helpen is prioriteit. Er is heus geen persoon in dienst om de ganse dag telefoontjes te doen, dat is gewoon de bedoeling niet, het is fysiek of online winkelen, niet telefonisch.

  26. Dorine
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Wat een leuk artikel! Ben wel benieuwd of 1 van de dames waarmee je gebeld hebt je artikel ook leest en zich erin herkent ?

  27. Femke
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    super leuk artikel vind het zelf juist erg interessant om te zien. al heb ik zelf vaak vervelende ervaringen gehad bij douglas. Maar ik ga toch een keer een kijkje nemen in een andere stad. in Rotterdam word ik vaak aangekeken alsof ik geen cent te makken heb. Laatst stond ik te kijken bij de luxere merken en kwam een medewerkster naar me toe. dat ik beter kon kijken bij het huismerk van douglas zelf. want dat was een stuk beter te betalen voor mij. schaamde mij kapot en ben meteen weggelopen.

    • Nienke Appels
      8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

      Wat ontzettend naar! Zulke reacties zouden ze nooit mogen geven, arrogantie naar het hoofd gestegen.. Lekker doen waar je jezelf goed bij voelt en zeker deze mensen geen zakcentje bij laten verdienen met jouw aankopen

    • 8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

      Wow, wat ontzettend naar!
      Die ervaring heb ik ook een keerje gehad bij de douglas in Hilversum. De medewerkster luisterde totaal niet naar mij.
      In Utrecht zijn ze wel ontzettend lief! Daar nemen ze altijd netjes de tijd om je een passend advies te geven.

      • Fre
        9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

        Wat ontzettend naar dat je dat hebt moeten meemaken. In Rotterdam zijn de dames van de Douglas ontzettend arrogant, vooral die in het filiaal Hillegersberg. En alsof je aan iemand kan zien wat diegene te besteden heeft… En dan vinden ze het gek dat er mensen liever online bestellen.
        Jammer, want ik vind het ook leuk om in de winkel de producten te zien voordat ik deze aanschaf.

    • Nicole
      10 november 2017 / vrijdag, 10 november 2017

      Ik had hetzelfde bij een luxe juwelier. Blijkbaar mag je daar niet in een spijkerbroek rondlopen. Heb dat geld maar ergens anders uitgegeven 😉

      • Femke
        12 november 2017 / zondag, 12 november 2017

        helaas gebeurt dit idd heel vaak. terwijl je nooit in iemand zijn portomonnee kan kijken. toen ik 15 was had ik 3 maanden geld gespaard van mijn bijbaantje. Om eindelijk de toen der tijd DE geweldige uggs te kopen. Toen ik een paar wilde passen vertelde de verkoopster mij dat ik maar een keer terug moest komen met mijn “papa en mama” heb ze toen ook ergens anders gekocht. Hier mogen veel bedrijven zich echt nog flink op aanpassen.

  28. Eline
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Die oogschaduwpaletten van MAC *kwijl*
    Ik weet meteen wat ik voor mn verjaardag ga vragen 🙂
    Al is er een kans dat ik dit weekend gewoon meteen de stad even in ga hahaha.
    Super leuk artikel

  29. Ilse
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Leuk en origineel artikel!

  30. Puccy
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Leuke artikel. Het hangt ervan af waar je komt. In Haarlem werd ik paar jaar geleden niet goed geholpen. Toen werd een nieuw douglas gebouwd en geopend met nieuw personeel denk ik. Sindsdien werd ik altijd goed geholpen. In Leiden ben ik zeer tevreden mee, altijd werd je begroet en goed geholpen met goeie advies. Had bijna de neiging om elke week langs te komen. Amsterdam Kalverstraat is een moment opname. Al snap ik de dames wel. Hele dag asociale toeristen en soms moet je maar es raden of je nederlands of engels moet spreken. De bewaker alleen al kijkt je al verdacht aan, maar goed. Maar waar ik wel sinds de laatste tijd goed werd geholpen is bij KIKO Amsterdam cs..voorheen niet hoor..vreselijk was dat. Echt zo’n clubbie gossip girls bij elkaar, maar gelukkig nu niet meer. Echt medewerkers die t zin hebben om te werken of bepaalde klantvriendelijke houding hebben. Top! Dus ja..maar als je bij binnenkomst al niet word begroet of geholpen word dan wil je niet eens meer komen. Zelf werk ik in de winkel, ik weet als geen ander hoe t belangrijk is om je klanten goed te.behandelen en te woord.staan. Servicegerichtheid werken is toch echter nr1 het belangrijkste!

  31. Laura
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Wat een fijn artikel! Vernieuwend, superfijn dat het niet gesponsord is (geeft toch een veel authentieker gevoel) en gewoon echt origineel. Plus ineens goede cadeautips. Topper!

  32. 8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Ik vind dit eigenlijk wel een heel leuk artikel om te lezen en je hebt er ook wel moeite in gestoken met al die belletjes 🙂 Die set van Estee Lauder is wel heel mooi!

  33. Milou
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Wat een leuk artikel!! En juist goed om te bellen dan zien ze niet wie ze voor zich hebben.

    Ik heb (helaas) nog altijd nare ervaringen met Douglas. Ze willen mij om de een of andere manier nooit helpen, Misschien zie ik er niet uit als hun doelgroep maar ik heb er zeker wel het budget en de intresse in.

    Ik ga standaard naar Ici Paris omdat ik daar vaak vriendelijker geholpen word. Maar met een verjaardag krijg ik wel eens een bon van de douglas en dan neem ik wel een kijkje.

    Mijn “ergste” Douglas ervaring was nog wel toen ik op zoek was naar make up voor mijn bruiloft. (Ik had iets van een bepaald merk op het oog wat de ici niet verkocht). Ik was echt op zoek naar hulp en was op een rustige door de weekse dag naar de winkel gegaan. Er kwam niemand naar me toe om te helpen en ben zelf op een medewerkster afgestapt. Ze heeft me toen goed geholpen en met haar hulp nagellak voor de bruiloft uitgezocht. Na veel testen en twijfelen was ik eruit welke kleur het moest worden. Alleen toen bleek dat er geen nieuw flesje meer was alleen de tester nog. Die “mocht” ik wel kopen.. dat uiteindelijk gedaan omdat het echt die kleur moest worden. (Geen korting o.i.d maar oke ik moest die kleur haha). Ik zocht nog andere items uit waar onder zo’n bijvulbaar parfumflesje voor in je tas, leek mij ideaal voor de bruiloft. Ik mocht als goedmaker voor de nagellak tester hem daar gratis laten vullen (5 ml) met een geurtje en ze vroeg wat mn trouwgeur was : Chanel mademoisselle. Na het vullen nam een collega het ‘over’ die met mij zou afrekenen. Ik had ruim voor 150 euro aan spullen en was echt excited (want jeeej trouwen) en toen zag de vrouw aan de kassa dat die parfum verstuiver gevuld was en vroeg ze of ik dat soms zelf gedaan had!? Ik zo nee uiteraard niet, verhaal verteld (blabla nagellak trouwen etcetc) En toen geloofde ze mij niet. Met rij mensen achter mij moest ze die collega er bij roepen die dat nog keer moest bevestigen. Echt zo’n naar gevoel kreeg ik ervan. Ze doen daar zo onnodig uit de hoogte! Dus (heeel) lang verhaal kort: goed dat je zo gebeld had, volgende keer iemand undercover naar de winkels sturen 😉

    • Krissie
      8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

      Wat vreselijk he bij de douglas. Ik snap dat nooit. Willen ze zelf ook zo geholpen worden. Ik vind ze altijd maar arrogant en onbehulpzaam. Het liefst kijken ze je weg bij douglas. Ici paris kon er altijd ook wel wat van maar die is iets verbeterd.

    • Kim
      8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

      Helemaal mee eens! Ze hebben vaak een bepaalde attitude en kijken nog net niet of je wat wilt stelen. Ik kocht voorheen altijd mijn Clinique producten bij Douglas (*Dordrecht) maar na de laatste keer ook zo genegeerd te zijn toen ik advies wilde over de juiste kleur foundation(idd ook een rustige dag, genoeg personeel op de vloer) bestel ik het tegenwoordig maar online. Want ik zie er misschien niet uit als een sjiek ‘chanel’ meisje, ik hou van mooie makeup merken en besteed daar graag meer geld aan. Klantvriendelijkheid is tegenwoordig lastig schijnbaar..

      • ella
        9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

        Haha ik verwachtte ergens wel dat zo veel reacties zouden komen over de Service van douglas in de winkel. Er zijn een paar filialen met een super team (en de meiden van de benefit/MAC Counters), maar over het algemeen… poeh…

        Naar douglas (zeker in het zuiden van Limburg) kan je alleen naartoe als je volledig opgetut bent, anders wordt je genegeerd of afgekat. Als ik de medewerksters soms hoor of hun klanten voel ik plaatsvervangende schaamte door het gebrek aan fatsoen.

        • Rowan Chanel
          9 november 2017 / donderdag, 9 november 2017

          Ik dacht echt dat ik de enige was die zo’n schurfthekel heeft aan de Douglas. Ze zien er tiptop uit, maar wat een vreselijke meiden zeg, die Douglas chicks 😉

  34. mandy
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Heel leuk artikel! En wat een fijne top 10, die kan ik zo kopiëren en doorgeven aan mijn man ;p
    Ik vind het een prima idee om te bellen om advies te vragen. Er zijn genoeg mensen die niet van winkelen houden of niet graag face to face naar een winkel hollen om advies te vragen (in de winkel is het ook vaak erg druk rond de feestdagen) en op deze manier kun je mooi een lijstje rond krijgen en online een bestelling plaatsen.
    Nogmaals, leuk artikel en top idee Selena. Een dikke A+ voor creativiteit 🙂

  35. Lonneke
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Hoi Serena,
    Wat een leuk onderzoek en wat leuk geschreven. Persoonlijk vind ik het echt een meerwaarde dat je hebt beschreven hoe je werd geholpen. Als medewerker vertegenwoordig je je bedrijf of winkel niet alleen vanachter de balie maar ook aan de telefoon. Als klant wil je natuurlijk enthousiast gemaakt worden om het product te komen kopen. Dat heeft bv. dat enthousiaste meisje in Rotterdam heel goed begrepen. Ik zelf ben erg gevoelig voor persoonlijke en enthousiaste advisering! Anders kan ik net zo goed online bestellen.

    • Corrie
      10 november 2017 / vrijdag, 10 november 2017

      Ik sluit me echt helemaal aan bij jouw reactie Lonneke! Dat geldt overigens niet alleen voor bijvoorbeeld een Douglas, maar ik vind dat het bij élk bedrijf / élke winkel zo hoort te zijn. Enthousiasme, vriendelijkheid en een professionele houding zorgen er voor dat ik ergens sneller iets koop. PS, erg leuk en creatief artikel Serena!

  36. Rowan Chanel
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Leuk hoor Serena! Gezellig artikeltje, hou ik wel van!

  37. Lisa
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Superleuk om te lezen en ook eens wat anders dan wat ik op andere blogs lees! Mag je vaker doen 🙂

  38. Denise
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Ooeeeehhh Ik wordt hier hebberig van ?

    X

  39. Renske
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Ik vind het een beetje een ongemakkelijk artikel. Die mensen krijgen normaal toch nooit iemand aan de telefoon? Ze werken niet in een callcenter maar doen face to face verkoop, en zijn daar waarschijnlijk ook goed in. Waarom zou je ze dan nu op een telefoongesprek gaan beoordelen en hier zoveel details over opschrijven? Heb de disclaimer gelezen maar die ontkracht dus de helft van het artikel..

    • Serena
      Auteur
      8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

      Zie het als delen van mijn persoonlijke, subjectieve ervaring, niet als een kritische beoordeling van een telefoongesprek. Het doel was te achterhalen wat hun make-up aanraders zijn en dat is gelukt! Bij de een kostte het alleen iets meer moeite dan bij de ander en dat is OK. Het leek me leuker om alles te delen in plaats van alleen een top 10 lijstje online te gooien.

    • Sabien
      8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

      Onzin, lang in een winkel gewerkt en je wordt best vaak gebeld voor advies. Dat is een onderdeel van je werk. Gemiste kans voor sommige verkoopsters!

  40. 8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Leuk dat ieder weer een verschillende optie geeft , dat is ook eigenlijk dan weer een beetje een persoonlijke voorkeur van hun

  41. Anique
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Oh noooooo! Nu moet ik mijn hele verlanglijst weer omgooien… of nog langer maken… of nog meer sparen…. Oh well…

  42. Syl
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Ook al staat er in de disclaimer dat het moment opnames zijn enz….
    Iets zegt mij dan dat er een lage personeel bezetting is. En dat je in je pauze alsnog telefoondienst hebt…oftewel geen echte pauze.
    Dit zie ik bij meer winkels.
    Helaas zijn er dan toch veel klanten die dan verwachten meteen geholpen te worden.

    Wel leuk om veel van mijn favorieten terug te zien bij de douglas medewerkers. En ik denk dat de nadruk in dit artikel daar op ligt en niet over Douglas in plaats X.

  43. 8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Wat gaaf dat je zoveel verschillende opties krijgt. Leuk! ♡

  44. 8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Het een leuk en origineel artikel. Mooie lijst van prachtige producten is eruit gekomen. En die Estee Lauder set, wat moooooi! Jammer dat die zo duur is (wel een goede deal, maar ik vind het nogal wat om zo 100 euro voor zo’n box uit te geven).

    • Serena
      Auteur
      8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

      Het is best een bedrag, maar als je kijkt wat je er voor terug krijgt?! WOW! 2 oogschaduwpalettes, 1 blush palette, mascara.. dit alleen al is over de €100. Misschien gewoon je familie lief aankijken, want het is een prachtig kerstgeschenk (en als ik de medewerkers moet geloven, vliegt ‘ie weg!)

  45. Lisanne
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Wat een leuk artikel! Leuk om eens op die manier de aanraders van medewerkers te horen te krijgen. Dat mag je wat mij betreft nog wel eens vaker (bij andere ketens of winkels) doen! 🙂

  46. Lotte
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Als je die medewerkers niet wil bekritiseren waarom zet je al die details er dan bij. Had gewoon opgesomd wat ze je aanraden en niet dat je dacht dat ze je niet wilden helpen ofzo…
    Als ik iemand aan de lijn had die er niks van kende zou ik ook zeggen dat ze best gewoon zou komen kijken, gek word ik ervan dat iedereen tegenwoordig cadeautjes en kleren uit zijn luie zetel wil bestellen. Ga gewoon eens kijken wat je leuk vindt, anders krijg je daarna een gezeur dat het niet is wat je dacht dat het was.

    • Jamie
      8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

      Wowwww, frustrations! ?

      Take a chill pill, de insteek van dit artikel is hartstikke origineel en het resultaat (de top 10) is toch heel leuk en handig juist?! Ik vond het in elk geval erg vermakelijk om te lezen en voor zover ik lees waren het grotendeels positieve ervaringen.

      Top artikeltje!

  47. Sam
    8 november 2017 / woensdag, 8 november 2017

    Hoi Selena,
    Zeker vermakelijk! Wat goed van de medewerkers van Douglas. Ook handig als je geen zin en tijd hebt om naar de winkel te gaan, dan kan je natuurlijk online bestellen (that’s me).
    Zelf vind ik een goede mascara (Lancôme of Dior) altijd een goed cadeau. Vorig jaar had ik van mijn schoonzusje een lippenstift gekregen van Mac waar zij heel enthousiast over was, maar een kleur die ik zelf nooit zou dragen..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *