Onderstaand filmpje van Dove gaf me kippenvel bij 00:46. Het is een prachtig filmpje en het laat zien dat uiterlijke verzorging, make-up en je looks niet puur oppervlakkig is. Kleuren geven je een bepaald gevoel. Zo voel ik me supersexy en vrouwelijk met rode lippen, ik voel me wat zakelijker met een zwarte outfit en ik voel me vrij en vrolijk met neon-kleurige kleding.
[do action=”ytr”][/do]Wat doen kleuren met jou? Welke haarkleur is bij jou favoriet, en waarom?
Dove heeft trouwens wel meer filmpjes gemaakt die je na laten denken over de definitie van ‘beauty’. Volgens kennen de meesten van jullie deze wel, genaamd Evolution:
[do action=”ytr”][/do]En in 2007 kwam Dove met het filmpje Onslaught dat voor veel opschudding heeft gezorgd:
[do action=”ytr”][/do]Wat doen deze filmpjes met jullie?
Until next time,
Serena Verbon
Die tweede kende ik inderdaad al, die eerste en laatste niet. Ik vind het wel goed dat een bekend merk als dove dit soort campagnes voert 🙂
Super van Dove!
Ze zetten me echt aan het denken. Zeker goeie filmpjes.
Inderdaad zoals het hier staat ware schoonheid heeft geen make-up nodig. Prachtig deze reclame. Ik ben erg voor dit soort reclames en tv programma`s die dergelijk thema`s behandelen.
Z
Hele boeiende filmpjes, ze zetten me wel aan het denken vooral het middelste filmpje en dan met de tekst “geen wonder dat onze kijk op schoonheid zo vertekend is.” vond ik indrukwekkend.
Wauw. Die eerste is inderdaad prachtig, hier ook kippenvel.
Die tweede had ik al eens gezien maar vind ik nog steeds een goed filmpje. Het laat echt zien hoe verknipt de beauty-industrie vandaag de dag is.
Het laatste filmpje had ik nog nooit gezien, maar ook die is heel moving! Het zet je echt aan het denken. Ik vind het goed dat Dove dit soort filmpjes maakt.
Wat een goede filmpjes, ik had ze nog nooit eerder gezien maar ze kloppen precies.
Wauw, inderdaad kippenvel dat eerste filmpje! Erg goed van Dove
Dat evolution filmpje kan ik me nog goed herinneren. De eerste keer toen ik dat zag enkele jaren terug verschoot ik toch wel even. Wat make-up en vooral photoshop allemaal kan doen! Jammer dat ons beeld zo vertekend wordt door de reclame industrie.
Ik vind het een beetje hypocriete filmpjes. Het idee is zogezegd dat iedereen mooi is volgens Dove. Maar ondertussen zijn al die filmpjes wel gericht op jou wijsmaken dat je mooier zou kunnen zijn. Met een beter gerelateerde huid, eren strakkere huid, een jongere huid, mooier haar, zachter haar, één mooier kleurtje en zelfs, godbetert, mooiere oksels. Dan vraag ik me om eerlijk te zijn af wat nou precies doves booschap is, behalve: koop onze producten, want die maken zelfs jou een beetje mooier.
JA! Dat bedoel ik: is de ‘moraal’ geen marketingtruc?
Ik ben het met Ginny eens.
Het zijn filmpjes met een mooie boodschap, dat zeker. Ze raken me.
Maar ik geloof niet in het zogenaamde idealisme van Dove. Het is gewoon een heel slim, commercieel concept. Sympathie wekken bij de klant om zo meer te verkopen. Dove predikt ook dat vrouwen een mooie, gladde huid moeten hebben en maakt ook deel uit van de beautyindustrie. Het merk gebruikt natuurlijk nooit mensen met puisten of andere grove onregelmatigheden voor haar reclames. Hooguit vrouwen met wat lachrimpeltjes komen in de commercials voor, maar dat maakt allemaal onderdeel uit van het concept: ‘kijk ons eens, wij weten wat echte schoonheid is’.
ik ben ook wel fan van de filmpjes van Dove, vooral degenen die voor opschudding zorgen. Opschudding wordt pas veroorzaakt als er minstens waarheid in zit, en hier mag je daar wel zeker van zijn 🙂
Wauw, ik heb ze meteen aan m’n moeder laten zien en ze was net als ik helemaal onder de indruk!
Jeetje, ik kreeg ook kippenvel bij 0;46…. word je toch wel even stil van
ik vind wel dat dove dit goed doet, omdat je er gewoon over na gaat denken (:
Ik vind die filmpjes goed! Ze maken je bewust van de invloed van media en meer. Ook heel mooi en beknopt vastgelegd!
Dove onderneemt hier iets wat al veel eerder had moeten gebeuren. Het zelfbeeld van mensen wordt minder, maar ook met liefde wordt het moeilijker. Je bent bang dat als je er niet uitziet als die andere vrouwen, de jongen je niet ziet staan, daarom ga je van alles aan je zelf doen. Vreselijk, iedereen moet lekker zich zelf zijn en zich niks aantrekken van al die reclames.Tuurlijk, ik hoop ook dat het werkt, wie wilt er niet zo uitzien? Maar ik blijf me realiseren, dat het nep is. Nu derest nog.
Mooi! Heel mooi!
Ik vind dat vooral die laatste filmpjes erg waar zijn… verschrikkeljk is het toch eigenlijk
Dat eerst filmpje is eigenlijk best zielig.. maar ok weer mooi
Ik snap de 3e niet echt, eingelijk ;$
wow wat goed dat dove dat doet! het zijn echt mooie filmpjes
Ik vind het ook heel goed dat Dove zulke filmpjes maakt, want Dove heeft helemaal gelijk! Ik zag het filmpje vanmorgen ook al en ik schrok ook wel een beetje, maar toch is het zo mooi!
de laatst vind ik het beste, doet wel echt wat met je.
Ik kende hem nog niet , maar wat een goede video van Dove!
Ik zag trouwens al wel direct dat ze blind was. Maar wel mooi filmpje.
Ik dacht “wat een mooi filmpje, maar kippenvel?”… tot ik ook kippenvel kreeg bij 0.46 :’) Dove filmpjes zijn altijd erg goed, ja. Thanks for sharing <3
Wow, vooral dat laatste filmpje heeft me erg geraakt. Helemaal omdat ik zelf ook een dochter heb en me af en toe best zorgen maak over de invloed van de beautyindustrie op haar. Nu is ze nog klein, maar hoe zal het gaan in de puberteit? Inderdaad belangrijk om haar zelfvertrouwen mee te geven en in gesprek te blijven over deze onderwerpen.
Bedankt voor het delen van dit onderwerp! Het zet me nog meer aan het denken en inspireert me om ook zelf meer aandacht aan dit onderwerp te besteden.
Ik vind de dove reclame filmpjes altijd heel mooi, tevens was/is dit bij hema reclames ook altijd zo. Ze gebruiken doorsnee mensen vind ik. Mensen waar iedereen zichzelf in kan zien. Niemand overdreven slank/gebruind/perfect, gewoon normaal
Erg indrukwekkend, ik heb het sowieso niet zo op die hele beauty maatschappij van tegenwoordig. Ik kijk veel liever op naar de vrouwen van de jaren 40 enzo.
Het heeft echt heel erg veel met mij gedaan ik weet ook gewoon dat ik vanmezelf niet perfect ben en dat is niemand! Je opmaken en je haar mooi doen net als in het 2e filmpje is oke daardoor voel je je zekerder maar blijf wel gewoon jezelf want ik wil wel gewoon zijn wie ik ben daarom zeg ik altijd een het is mooi om een boek te kaften met een frisse laag waardoor het stralender is, maar kaft het niet te dik zodat je jezelf niet meer ziet everyody is uniek!
xoxo
Marketing-wise geef ik dove echt een dikke 10. Ook al is niet iedereen het er altijd mee eens, iedereen praat er wel over. Zo bleek dat de reclames met ‘normale vrouwen’ niet veel uit heeft gehaald (Volgens mij dat vrouwen toch liever dunne vrouwen op de reclame zien staan, maar weet het niet meer zeker), je hoort er wel overal over. En dat is misschien nog wel belangrijker dan loze beloftes in een product.
Het is alleen jammer dat ik de meeste van hun doucheproducten heel uitdrogend vind.
Deze kende ik nog allemaal niet! Het zijn goede filmpjes, beauty is echt vertekend door de media (geen wonder dat zoveel meiden onzeker zijn). Het zet je wel aan het denken, ja.
Echt mooie filmpjes, maar dove heeft er zelf ook belang bij. Want Dove belooft ook dat je haar mooier zal zijn en etc. Al vind ik wel dat deze manier van onder de aandacht brengen echt mooi is.
Ik vind die filmpjes altijd zo bijzonder.
Echt zo van: Wooooww
Dove maakt altijd mega goede video’s! Die nieuwste vind ik ook echt prachtig! Wauw.
Hoi Serena!
Vooral het laatste filmpje raakt me. Het is een beeld van uitersten maar daarom is het nog niet minder echt. Als ik dat filmpje bekijk dan zet dat me echt aan het denken over hoe ik mij zelf laat beïnvloeden door media e.d. en neem ik mij voor dit een stuk minder te gaan doen!
Mooie post!
wauw! ik ben echt even sprakeloos. Deze filmpjes hebben echt een boodschap!
Die 2e kon ik inderdaad al, maar de rest nog niet!
Het mooiste filmpje van dove vind ik die van ‘true colours’!
hele aandoenlijke filmpjes, goed gemaakt!
Wist je dat Dove hoort bij Unilever, dat ook bijvoorbeeld Axe maakt (en op dieren test!).. Maar wel goede filmpjes opzich, maar ik weet nooit zo goed wat ik er van moet vinden in combinatie met dat hele Unilever-gedoe.
Dat heeft er toch verder niets mee te maken? Ja, op dieren testen is slecht, maar dat doet niet af aan dat het heel goed is dat Dove zich juist hier mee bezig houdt. Er zijn ook genoeg merken die niet op dieren testen maar wel veel photoshop gebruiken in hun advertenties en ons op die manier ‘manipuleren’. Het zijn twee hele andere zaken.
En tja, die AXE reclames.. het ligt er maar aan of je je daar aan stoort. Ik denk niet dat je die reclames als manipulerend of vrouwonvriendelijk moet zien, maar meer als een grap.
wat charlotte waarschijnlijk bedoelt is dat dit allemaal te maken heeft met commercie, niet met dat ze het nou zo voor hebben met ons vrouwen.
Niet dat het wegneemt dat het goede filmpjes zijn waarvan ik ook wel zeker weet dat er echt mensen zijn waarvoor de filmpjes een eyeopener zijn geweest.
Alleen (niet dat Serena dat doet) Dove ophemelen is ook niet echt gepast, want Unilver heeft in het verleden (en nu ook vast nog wel) wel wat stinkende zaakjes gehad
Daar kan ik me ook erg aan storen. Een moralistische boodschap willen overbrengen, terwijl het bedrijf wel duizenden dierenlevens heeft vergald.
Ik kan deze reactie ook goed begrijpen en ik gebruik zelf ook geen cosmetica (dus ook geen Dove) die op dieren is getest. Toch vind ik de boodschap van de filmpjes erg goed en raken ze me echt. Ik blijf gewoon hopen dat Dove op een dag besluit zich ook in te zetten voor het welzijn van dieren en tot die dag koop ik hun producten niet, maar ben ik wel blij dat Dove bijdraagt aan de discussie omtrent ware schoonheid.
Dit wou ik ook reageren. Vind het ook hypocriet van Dove…
Ik vind het eigenlijk altijd best raar wanneer men op een merk gaat zeiken (ik kan even geen andere term vinden) als dat merk in dezelfde “groep” zit als merken met andere boodschappen; dat betekent niet per sé dat ze allemaal hetzelfde zijn -natuurlijk is elk merk met commercie bezig, ik ben niet naief, maar toch is de boodschap anders!- maar simpelweg dat merken het nodig hebben om aan een brand vast te zitten omdat ze anders in onze samenleving weinig zicht/macht krijgen, en natuurlijk vind je het jammer om die grote multinationals te steunen, maar dat doe je als je TBS bijvoorbeeld koopt of bijna elk make-up merk wat geen eigen merk is ook.
Wat is er belangrijker? Het leven van een dier, of het inzicht van de ware schoonheid van jezelf als mens/
Prachtig filmpje!
Ik vind het echt goed dat dove deze filmpjes maakt!
Wat een prachtig filmpje weer. Dove maakt altijd mooie filmpjes, die je echt aan zetten om even stil te staan en erbij na te denken!
Ze pakken me allemaal wel erg! vooral de laatse :O!
xoxo
Ik ben blij dat er mensen zijn die dit soort filmpjes maken. Het gaat zó ver tegenwoordig. Ik vind het zo zonde dat mensen zichzelf zo dichtsmeren, en van alles aan zichzelf veranderen. We weten niet meer wat natural beauty is, want zelfs dáár is een make-up look voor.
mooie filmpjes, de binnenkant is toch veel belangrijker?
Wow, echt filmpjes die je aan het denken zetten. Die tweede kende ik al, maar die andere 2 zijn bij mij wel binnengekomen hoor!
Ik vind het echt goed dat Dove deze filmpjes maakt, het is best wel eyeopening!