Artdeco is een cosmeticamerk dat bijna 30 jaar geleden is opgericht door de Duitse Helmut Baurecht. Dit merk is hier in Nederland niet zo bekend, maar het wordt gewoon verkocht bij een geselecteerd aantal Douglas filialen en online via de Douglas webshop. In Duitsland is het echter immens populair. Sterker nog, het is het best verkopende cosmeticamerk van het hogere segment. Van alle cosmetica die er verkocht wordt in een parfumerie is maar liefst 40% van Artdeco. Wow!
Op zich niet zo gek, want Artdeco is kwalitatief erg goed terwijl de prijzen gemiddeld een stuk lager liggen dan een Chanel, Dior of MAC. Het is hier gewoon nog niet zo ingeburgerd vergeleken bij Duitsland. Jammer, want ze hebben elk seizoen prachtige limited collecties en twee jaar geleden hebben ze zelfs een collectie uitgebracht in samenwerking met Dita von Teese.
Zoals jullie misschien weten ben ik groot fan van de High Precision Liquid Liner, die ik elke dag gebruik, als ook hun potje met eyeshadow primer. Omdat Artdeco het zo leuk vond dat ik fan was van hun producten, hebben ze me als enige beautyblogger van Europa uitgenodigd voor een exclusieve VIP tour door hun hoofdkantoor en fabriek. Awesome!
Gelukkig hoefde ik niet alleen te reizen, want ik werd vergezeld door Torill van Simply PR, die de PR van Artdeco doet in Nederland.
Torill en ik vlogen naar München, waar we de taxi pakten naar Karlsfeld, waar hun hoofdkantoor ligt. Eenmaal binnen kom je in een mooi verlichte ruimte die ontzettend hoog is. Van boven naar beneden hangen alle campagnebeelden door de jaren heen. Helemaal bovenaan hangt de eerste campagne uit 1985 en verder naar onderen hangen de nieuwere campagnebeelden. Het is zo gaaf om te zien hoe de make-up trends veranderen door de jaren heen!
We werden vriendelijk ontvangen door Elisabeth (links) en de Duitse make up artist van Artdeco (rechts). We doken meteen de fabriek in, waar ik helaas niet mocht fotograferen of filmen, echt zo jammer! Voordat we de werkvloer gingen betreden moesten we allemaal een wegwerp labjas aan, zakken over onze schoenen doen én zakken over onze haren. Zien we er niet nerdy uit? 🙂
De tour werd gegeven door een hele schattige man die het hoofd van de productie was en tevens onderzoek deed naar nieuwe skincare. Hij liet alles heel trots aan ons zien en we stelden hem vraag na vraag, je kon duidelijk merken dat hij dat niet gewend was. Normaal vinden mensen het een beetje saai, zo’n tour door de fabriek, maar Torill en ik vonden het juist reuze interessant!
Er stonden hele grote machines te draaien en te ratelen toen we de fabriek binnenkwamen. Wat me opviel was dat het semi-automatisch was en dat er dus ook mankracht aan te pas moest komen. Vrouwen en mannen stonden bij de machines om alles in de gaten te houden, mallen bij te vullen, gevulde lipsticks in dozen te verpakken, etc. In het magazijn stonden megagrote emmers met kilo’s mascara en liters lipgloss. Zo’n gek idee! Per ton kon je zo’n 20,000 mascara’s uitvullen, werd er verteld.
Het was ontzettend gaaf om te zien hoe zo’n ton ramvol lipstick in een machine werd gegoten, hoe de mallen werden gevuld met deze lipstick, hoe ze meteen gekoeld werden zodat alles hard werd, hoe het logo erin werd gedrukt en hoe alles vervolgens in een huls werd gedrukt, hoe de dop erop werd geschroefd en hoe een vrouwtje aan het einde van de rit alles nog even checkte en in dozen deed. Ik had zoiets nooit eerder gezien, en als make-up liefhebber is dit natuurlijk heel cool om te zien!
Na de tour door de fabriek kregen we een rondleiding door het Artdeco magazijn. Hier mocht ik gelukkig weer foto’s maken! Stellingkasten en stellingkasten vol met Artdeco producten en alles op soort en op kleur gesorteerd. Ik heb nog nooit zo veel make-up bij elkaar gezien! Artdeco heeft twee magazijnen: eentje met make-up voor hun Duitse verkooppunten en eentje met make-up voor hun buitenlandse verkooppunten. Elke dag werken hier mensen die bestellingen voor hun verkooppunten inpakken en op de post doen.
Na de rondleidingen was het tijd voor een presentatie over Artdeco om wat meer over het merk te weten te komen. Natuurlijk onder het genot van Duitse gebakjes, verse kersen, druiven, de zoetste aardbeien die ik ooit heb geproefd en… mini Kinder Bueno!
Wat ik zo mooi vind aan de limited editions van Artdeco zijn de mooie details. Deze bronzer is van hun bronzing collection 2014 genaamd Jungle Fever. Ik vind het echt prachtig dat printje! En niet alleen mooi, deze bronzer bevat ook voedende inca olie en SPF15 om de huid te beschermen. Artdeco gaat gewoon net een stapje verder!
Ik kreeg vast een sneak peek van de nieuwe najaarslook. Altijd leuk om een voorproefje te krijgen op wat komen gaat! Dit najaar draait het allemaal om knallende, sexy lippen in rood en berry en een zwoele, mysterieuze oogopslag in paarse tinten of juist matte grijzige tinten. Lekker smokey met een tikje Charleston en Burlesque!
Hier zien jullie links de blusher en rechts de eyeshadow palettes van de nieuwe najaarscollectie.
Onder het genot van bubbels werd ik opgemaakt met de nieuwe look. Het is even wennen om zowel opvallende ogen én opvallende lippen te hebben, maar dit gaat zeker een trend worden dit najaar!
Na de trip werden we naar ons hotel gereden. Het hotel ‘Vier Jahreszeiten’ bevindt zich in de meest luxueuze winkelstraat van München en het hotel was dan ook echt OVER THE TOP LUXE! Wow! Dit moet één van de meest chique hotels zijn waar ik ooit in heb gelogeerd. In de lobby kon je voor jezelf een kopje thee of koffie inschenken (er was enorm veel keuze in smaken) met een macaron erbij. Gewoon, gratis. Wat een luxe!
Eenmaal op mijn kamer vond ik dit lieve briefje van Elisabeth. Ze had mijn kamer helemaal gepimpt in Artdeco style, supercool!
De hotelkamer was ook echt supergaaf. Overal was touchscreen om het licht en de temperatuur mee te regelen.
In de badkamer stond het vol met Artdeco handdoeken, een Artdeco spiegel en Artdeco producten. Allemaal voor mij! Ik voelde me net een celebrity die allemaal cadeau’s krijgt die klaarliggen op de hotelkamer 🙂
Met deze iPad kon je de temperatuur regelen, de TV aanzetten, roomservice bellen. Supervet!
Artdeco tijdschrijften en tissues op mijn nachtkastje. It’s all in the details!
Moët in de minibar. Maar natuurlijk! 😀
Het was die avond voetbalavond, want Nederland speelde tegen Argentinië. Torill en ik gingen naar restaurant H’Ugo’s en dit waren onze outfits.
Bij H’Ugo’s was het goed vertoeven en overal hingen televisie’s zodat we de wedstrijd supergoed konden volgen. Helaas, verloren, maar het eten was er heerlijk!
De volgende dag nam Elisabeth ons mee voor het ontbijt. Ze had een mooie spot gereserveerd aan het raam van restaurant Glockenspiel. Het restaurant heette zo, omdat het zich tegenover de kerk bevond met het, jawel, klokkenspel. Twee keer per dag beginnen de poppetjes in het groene gedeelte te dansen.
Om 11u in de ochtend begint de eerste ‘dans’ en zoals je begrijpt is dit een enorme toeristentrekpleister. Vlak voor elven begon het plein voor de kerk dan ook behoorlijk vol te stromen.
Gelukkig hadden wij vanaf onze tafel een goed uitzicht op het klokkenspel, zonder in die drukke menigte te staan. Een aanrader dus dit restaurant, als je een leuk uitzicht wilt hebben op het klokkenspel terwijl je aan je ontbijtje zit!
Sowieso een aanrader dit restaurant, want hier kan je heerlijk uitgebreid ontbijten. Iets wat me wel opviel aan de Duitse ontbijtkaart was dat er alcohol werd geschonken. Voor ontbijt! Grog, thee met rum of punch. Ik moet er niet aan denken zo op een nuchtere maag!
Ik had zin in een stevig ontbijt, dus bestelde ik toast met roerei en bacon. En die bacon was superknapperig en echt heel erg lekker.
Als drankje nam ik heet water met citroen, munt en gember. Superlekker!
En nog een fruitsalade on the side.
Elisabeth zei dat we eigenlijk München niet mochten verlaten zonder de welbekende ‘weisse wurst’ te hebben geprobeerd. Ze vond ze zelf niet lekker, en ze vertelde dat het werd geserveerd in een kom water (?). Torill en ik werden er een beetje bang van, maar we deden stoer en zeiden ‘bestel maar’. Goed, en toen kwam dit dus op tafel. Laten we eerlijk zijn, dat ziet er toch niet uit?!
Ook bestelden we een ekte Duitse pretzel die we moesten eten met honingmosterdsaus. De pretzel was echt heel lekker!
En om eerlijk te zien, die witte worst ook! Het ziet er niet uit, maar schijn bedriegt. Het is een lekkere, zachte en smaakvolle worst. En gek genoeg eten ze dit dus voor ontbijt of brunch. Gek hè? Altijd leuk om traditionele gerechten uit te proberen.
Na het ontbijt doken we nog even de plaatselijke Douglas in. Wow, hier is Artdeco echt veel prominenter dan bij onze Douglas filialen. Het staat meteen bij de ingang, een megagroot schap, je kan er gewoonweg niet omheen. Het was ook druk voor het schap, ik moest mensen vragen om even aan de kant te gaan voor de foto, haha!
Kleurtjes, kleurtjes, kleurtjes! Ook leuk om te weten: Artdeco was het eerste merk dat kwam met de ‘custom palettes’, oftewel lege Beauty Box palettes die je zelf kunt vullen met oogschaduw pans. Ontzettend leuk om te doen, dat zelf samenstellen, maar ook gewoon lekker praktisch.
Hierna gingen Torill en ik nog wat shoppen, voornamelijk bij Zara, en toen moesten we alweer terug naar het vliegveld. We bestelden een frozen yoghurtje en een uur later waren we alweer in Amsterdam!
Torill, ik heb het ontzettend gezellig met je gehad en je was zeer goed gezelschap. Ik wil jou, Elizabeth en Artdeco bedanken voor deze te gekke VIP press trip. Het was echt heel uniek en bijzonder om te zien hoe de cosmetica wordt gemaakt in de fabriek en om gewoon eens even een “kijkje in de keuken” te mogen nemen.
Ik zal binnenkort wat meer Artdeco producten reviewen om jullie wat beter kennis te laten maken met dit mooie merk. De prijzen zijn zo tussen de €4,95 – €19,95 en de kwaliteit is echt top, dus ik vind dat dit ondergeschoven kindje best wel wat meer aandacht mag krijgen! Mocht je het tegenkomen in parfumerie Douglas neem dan zeker eens een kijkje bij het schap, of bekijk vast hun collectie in de Douglas webshop.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien hoe mijn Artdeco VIP Press Trip is geweest!
Zijn jullie bekend met het merk Artdeco?
Until next time,
Serena Verbon
Wat ziet dat schap in die douglas er supervet uit!! Ik kan niet wachten tot ik weer een x naar duitsland ga om te winkelen en dan zo’n schap tegen te komen. Goede presentatie doet voor mij al de helft en als ik dit zie word ik spontaan hebberig!:)
Het ziet eruit als een fantastische trip! Ik ben wel benieuwd naar reviews.
Wat een uitgebreid verslag! Werd je niet ongelofelijk hebberig van al die spulletjes?
Liefs
Wat gaaf dat je dit hebt mogen mee maken. Ik kende het merk nog niet, maar ik ben wel nieuwsgierig geworden.
De donkere lipstick staat je trouwens prachtig!
Woah, wat ziet het er allemaal geweldig uit (oh, en wow, superluxe!).
De najaarslooks zien er overigens echt heel erg tof uit! Ik denk dat ik daar wel wat mee kan (: X
Binnenkort toch maar eens naar de Douglas, voor zulke prijzen! Leuke post weer!
Heel leuk en uitgebreid verhaal! Hierom vind ik je de beste beautyblogger 😉
Wauw, ziet er prachtig uit!
Onwijs vet dat je zo’n ‘privé tour’ kreeg! Ik kende het merk alleen nog maar van naam, maar de prijzen zien er gelukkig betaalbaar uit. Ik kijk uit naar je reviews!
Liefs,
Hahah ik moest wel lachen om die foto met die zakjes om jullie haar heen.
Waarbij bij die andere twee meiden hun haar er gewoon onderuit steekt hahah, geweldig effectief hahah
WOW!
Heb jaren geleden al verschillende items gehad en heb het merk recentelijk herontdekt. Wat een lucky girl ben jij en wat een eer om het hele proces van dichtbij te mogen meemaken en zo verwend te worden! Een reisje om te koesteren.
Lieve groet uit het Zuiden,
Nadine
Heerlijk meegenieten dit! en ik kom nu echt in de verleiding om een keer wat van ArtDeco te proberen.
Wat ontzettend leuk om te zien! Ik had wel eens gehoord van Artdeco, maar wist nog niet zo veel over het merk. Ik vind dat je heel mooi opgemaakt werd. De look staat je goed!
Wat een leuk verslag!